ZAŠTO OVO, ZAŠTO ONO

Što ljudi žele znati, a usude se pitati samo Google?

Arhiva, ilustracija

Korisnici su skloni tražilice vrlo često koristiti za politički nekorektna i vrlo osjetljiva pitanja – je li netko gay ili mrtav, zašto su Amerikanci debeli, a Kinezi mršavi…

Internetske tražilice, poput Googlea, Binga ili Yahooa oduvijek su na neki način predviđale što ih korisnici pitaju, odnosno što pretražuju. Dovoljno je u tražilicu ukucati riječ ili dvije i automatski se pojavi mogući nastavak upita od jedne riječi.

No, Google i Bing su otišli najdalje. Više ne nude samo riječ ili dvije, već kompletno pitanje kojeg su korisnici najčešće postavljali, zbog čega je u posljednje vrijeme postala popularna uzrečica ‘virenje preko virtualnog ramena’. Unatoč tomu što mnogi smatraju da to nije dobra praksa, njome možete otkriti vrlo zanimljive stvari.

Što, dakle, ‘narod’ želi znati, a ne usudi se nikoga pitati osim interneta? Najčešće postavljena pitanja uključuju među ostalima – ‘Kad je smak svijeta?’, ‘Je li George Washington bio gay?’, ‘Na koji datum pada Uskrs 2013?’ i slično.

Dovoljno je u tražilicu napisati ili engleske riječi ‘how, is, why, when’ ili hrvatske ‘kako, gdje, kada, zašto’. Google to zove ‘autocomplete’”, odnosno automatsko ispunjavanje, dok Microsoft na svom Bingu to zove ‘“autosuggest’, odnosno automatska preporuka. Na taj način se na obje tražilice unaprijed pretpostavlja koje biste pitanje mogli postaviti i to na osnovu pitanja koje su postavili korisnici prije vas.

Osim što ovakve automatske opcije na tražilicama otkrivaju što sve ljude zanima, one otkrivaju i da su ljudi skloni tražilice vrlo često koristiti za političke nekorektna i vrlo osjetljiva pitanja.

Naime, nekoliko kategorija se konstantno pojavljuju u automatskom ispunjavanju pitanja, a to je pitanje je li neka osoba gay. Dovoljno je tek odabrati ime neke poznate osobe i ukucati, primjerice ‘Is George Clooney…’ (Je li George Clooney…) i automatski će se pojaviti riječ ‘gay’. To će se dogoditi gotovo na bilo koje ime neke slavne osobe.

U drugim slučajevima pojavit će se riječi poput ‘muslim’ (musliman) ili, recimo, ‘dead’ (mrtav). Korisnike, sudeći prema internetskim tražilicama, zanimaju seksualna orijentacija i vjeroispovjest slavnih, a nisu baš ni sigurni jesu li umrli. Većinu korisnika je, primjerice, zanimalo kako je sahranjen Neil Armstrong.

Zanimljivi su i rezultati koji se pojavljuju kada se postave pitanja na hrvatskom. Među najčešće postavljenim pitanjima koja počinju s ‘Koliko…’ je pitanje ‘Koliko košta test za trudnoću’.

Ako napišete ‘Gdje se…’, među top pitanjima se nalazi dosta neobičan izbor – ‘Gdje se nalazi jetra?’. Ovo pokazuje kako često postavljamo pitanja za koja mislimo da bi ih bilo glupo postaviti prijateljima ili nekome iz obitelji. Naročito pitanje o cijeni testa za trudnoću. Što se tiče jetre, većina ljudi pretpostavlja da svaka osoba koja je završila srednju školu trebala znati gdje se nalazi jetra.

Da se vratimo malo i na politički nekorektna pitanja, a to su ona o različitim narodima i nacijama. Kada se upiše ‘Zašto su Amerikanci…’, automatski se pojavljuju riječi ‘debeli, glupi i rodoljubni’.

Ako napišete ‘Zašto Hrvati…’, automatski dobijete ‘mrze Srbe’, a kad napišete ‘Zašto Srbi…’, dobit ćete opcije ‘mrze Hrvate’” i ‘mrze muslimane’”.

U slučaju da vas zanima nešto o Židovima i ukucate ‘Zašto su Židovi..’, automatski se pojavljuje nastavak ‘pametniji’.

Na pitanje ‘Zašto su Afrikanci…’ ispisat će se ‘brži trkači’”, dok ćete na pitanje ‘Zašto su Kinezi…’ u nastavku dobiti – ‘mršavi’.

Ovo je zanimljiv način da vidimo kako ljudi u svijetu vide ljude u drugim državama i koliko ustvari postoji predrasuda o raznim nacijama.

Ostavi komentar koristeći Facebook



Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar