Tableti spašavaju izdavaštvo?

Ako je vjerovati glavešinama Conde Nast Internationala, izdavači se nemaju čega bojati, pod uvjetom da prigrle tablete kao medij za izdavanje svojih časopisa. Naime, zadnjih godina, zahvaljujući ponajprije Webu, ali i Internetu općenito, naklada novina i časopisa, posebice onih nespecijaliziranih i namijenjenih najširoj populaciji, neprestance opada.

Iako čitateljstvo uglavnom nije zadovoljno obradom tema na portalima za koje drže da njeguju površno i „selebriti-novinarstvo“, očito im je i to dovoljno dobro s obzirom da je besplatno i ne moraju ići do trafike po taj neki papir sa slovima i slikama. Na taj način došlo je da loše novinarstvo na webu mijenja kvalitetnije novinarstvo u tisku, iako su portali velikih papirnatih izdavača uglavnom zamišljeni kao sredstvo reklame za vlastite, fizičke novine u stvarnom svijetu.

Ima li tome lijeka? Prema glavešinama iz Conde Nast Internationala, Jamieu Jouningu koji je direktor svih njihovih digitalnih izdanja i izdavaču GQ-a, Jamieju Billu – ima.

Na skupu Expo Tablet i App Sumit koji je održan prošli tjedan u Frankfurtu, rješenje je digitalno izdavaštvo na tabletima koje trenutno treba komplementirati papirnato, (a na kraju valjda i posve preuzeti). Valja uočiti da se tablet vidi kao zasebni digitalni medij, različiti od „računala“ ili „Interneta“ općenito.

Prema Jamieju Billu, prošlogodišnje širenje GQ-a i na tabletno izdanje povećalo je ukupnu tiražu časopisa za gotovo 10%. Također, Conde Nast Intertantional namjerava do kraja iduće godine izdati poboljšana tabletna izdanja svih svojih časopisa jer to vide kao jedini sigurni način rasta u godinama koje dolaze.

Dapače, kao glavne partnere u svojim nastojanjima vide Adobe sa njihovom tehnologijom za digitalno izdavaštvo, te Applea i njegove tablete. U rijetko iskrenoj provali emocija, Jamie Bill je rekao da su zahvalni Appleu što im je omogućio napraviti to što bez njega ne bi mogli.

Za one van izdavaštva ovo je možda malo teže shvatljivo, ali iPad kao platforma i Appleov Newsstand dućan s digitalnim časopisima na iTunesima daju jedinstven i vrlo promišljen način dostave digitalnog sadržaja na tablet na način koji je za izdavače daleko bolji od onoga što se nudi na Androidu.

Onda – kakva je budućnost za nas izdavače? Svi postupno prelazimo na tablete da bi do 2017., kako tvrde neki analitičari, sve izdavaštvo kao medij umjesto mrtvih stabala koristilo elektroničke pločice?

Tako se već da živjeti.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...