Velike taksi grupacije ugrožavaju samostalne taksiste

Samostalni zadarski taksisti održali su danas na taksi stajalištu Autobusnog kolodvora u Zadru prosvjedni skup zbog toga što im se, kako kažu, onemogućava pravo na rad i zaradu od strane nelojalne konkurencije i rada “na crno“. Sindikalni predstavnici taksista najavili su osim ovog mirnog prosvjeda i daljnje aktivnosti i radnje usmjerene prema mjerodavnim državnim tjelima u cilju zaštite prava djelatnika taksi službe. Naime, nezadovoljstvo taksista koji rade na zadarskom Autobusnom kolodvoru, jednom od najvećih taksi stajališta na području grada,  ekskalira te je ovaj prostor u turističkoj sezoni bio poprište brojnih verbalnih, ali i fizičkih sukoba između predstavnika taksi tvrtki u borbi za svakoga putnika. U pojedinim slučajevima intervenirala je čak i policija.  Na Autobusnom kolodvoru ukrcaj putnika predviđen je prema redoslijedu stajanja, uz iznimku ako korisnik izričito želi drugo vozilo. Na tom prostoru u vremenskim intervalima, ovisno o satnicama dolaska, odnosno odlaska autobusa, stvara se velika koncentracija ljudi od kojih su ljeti velika većina strani turisti.

– Ovaj problem je već dobro poznat te još jednim mirnim prosvjedom Samostalnih taksista Zadarske županije želimo ukazati kako je 40-ak samostalnih taksista diskriminirano u odnosu na velike taksi grupacije u Zadru. Naime, to je globalni problem i u Rijeci i u Zagrebu, dakle u cijeloj Hrvatskoj, no mi prvi ukazujemo na njega već po drugi put. Samostalni taksisti ne mogu zaraditi za kruh svojim poštenim radom jer u gradu postoji nelojalna konkurencija. Osim toga, evidentno je postojanje i rada taksista na crno, u sivoj zoni, na kojeg lokalne strukture očito ne reagiraju. Činjenica je kako djelatnici tih velikih grupacija taksista rade i po 12 sati dnevno. U zimskom periodu kada se odjavljuju njihovi djelatnici, isti ipak nastavljaju raditi na minimalcu te tako stvaraju nelojalnu konkurenciju tako da samostalni taksisti ne mogu ostvariti elementarna prava na račun kojih bi podmirivali mirovinsko i zdravstveno osiguranje, prehranili svoje obitelji i sl., odnosno ne mogu ostvariti zaradu, dakle uskraćuje im se pravo na rad. Danas još jednom ukazujemo, dakle, na problem rada “na crno”, nelojalnu konkurenciju, prekovremene sata te diskriminaciju prema samostalnim taksistima uz naglasak kako je sve navedeno globalni hrvatski problem, istaknuo je Vedran Uranija, pravni zastupnik SSSH Županijskog ureda Zadar.

O kojim velikim  taksi grupacijama se radi Uranija nije želio govoriti. Na ovom prosvjedu najavio je obraćanje Državnom inspektoratu u Zagrebu, DORH-u te resornom Ministarstvu kako bi intervenirali te istražili cijelu situaciju i osigurali zakonitost, red i transparentan rad među zadarskim taksistima.

– Tražimo samo Ustavom zajamčeno pravo na normalan rad. Nikakve druge povlastice mi ne očekujemo niti tražimo. Kada se stanje na Autobusnom kolodvoru, odnosno u cijelom gradu dovede u red, moći ćemo reći da Zadar ima funkcionalnu taksi službu koja svoj posao obavlja uredno, u skladu sa zakonom, civilizirano, a na zadovoljstvo svih, taksista i krajnjih korisnika. Opisana situacija pogoduje pojedincima, od kojih neki nemaju niti dozvolu za obavljanje taksi djelatnosti. Time ugrožavaju poslovanje ostalih taksi prijevoznika, a zbog nepostojanja adekvatnog nadzora i sankcioniranja nepravilnosti svakodnevne su neugodne i ekscesne situacije. Nakon nedavne izjave načelnika PU Zadarske kako u Zadru nema organiziranog kriminala, mi smatramo da postoji barem što se tiče povezanosti uz poslovanje taksi službe. Ukoliko netko radi 12 ili više sati dnevno u taksiju te za to dobije plaću od 2 do 3 tisuće kuna, ukoliko se izdaju dozvole za rad u taksi službi bez završene školske spreme, onda su po nama to samo od nekih dokaza o organiziranom kriminalu. Državni inspektorat i policija imaju načina za uvođenjem reda i kontrole, a ukoliko oni to ne žele raditi, onda i to podvodimo pod nazivnik organizirani kriminal. Tako premoreni radnici prije će skriviti prometnu nezgodu na račun čega im se od plaće oduzima iznos potreban za popravak kasko osiguranih vozila. Njihovi radnici imaju od 100 do 150 prekovremenih sati koji im nisu plaćeni. Tu se radi o stotinama tisućama kuna koje se nelegalno isplaćuju što je također organizirani kriminal. Tražimo od Grada Zadra da makar tim radnicima osigura beneficirani radni staž te da se oduzimaju dozvole koje nemaju pokriće s prijavljenim radnicima, naglašava predstavnik sindikalne podružnice Samostalnog sindikata taksista Zadar pri SSSH Predrag Šimunov.

Navodno, na jednu dozvolu bi trebala  biti prijavljena tri radnika dok ove veće taksi grupacije imaju prijavljenog jednog ili eventualno dva radnika na jednu dozvolu što je onda razlog 12- satnog rada određenih taksista.

– Tražimo od resornog ministarstva i državnog inspektorata da ukinu nezakonite dozvole, to je nedopustivo. Moram samo naglasiti kako ovaj prosvjed nije ništa osobno prema radnicima u većim taksi drupacijama. Mi poštujemo te ljude jer su to sve pošteni radnici koji zarađuju za svoj kruh. Ono što mi želimo je uvođenje reda i transparentnosti u rad zadarskih taksista, zaključio je Uranija.

Zahvaljujući izmjenama Zakona o cestovnom prijevozu, te sukladno tome, izmjenama Odluke o autotaksi prijevozu Grada Zadra, taksi usluga postala je bitno kvalitetnija i jeftinija, a konkurencija oštrija i veća. Prema trenutačnim podacima, Grad Zadar, koji je ovlašten za izdavanje taksi dozvola, izdao je ukupno 110 dozvola za obavljanje taksi djelatnosti.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...