Za sadnice više od pola milijuna kuna
Zadarska tvrtka Nasadi d.o.o. trenutačno brine o 75 hektara svih javnih zelenih površina na području Grada Zadra. To područje podijeljeno je u tri zone, plus četvrta – nerazvrstani i otočni mjesni odbori. Kako se grad širi i raste, tako rastu i povećavaju se i javne zelene površine. Hrvoje Grdović, direktor Nasada, upozorava kako svake godine Nasadi brinu za sve više površina s istom svotom novca zbog čega su morali izići na tržište i s drugim djelatnostima.
Ove godine kiše su smanjile potrošnju vode za prvih pet mjeseci u odnosu na lani, ali kako voda nije uračunata u redovne troškove održavanja za budžet Nasada ta ušteda ne znači ništa. Znači tek manje izdatke sa strane, pa su tako u prvih pet mjeseci 2012. godine potrošili 32.219,29 kuna ili 6.321 metar prostornih, a za isto razdoblje u 2013. godini potrošeno je 16.082,77 kuna ili 2.919 metara prostornih. – Kad se gleda koliko od ovih iznosa voda, a koliko ostala davanja kod nas je to 50 posto voda, 50 posto ostala davanja, kažu iz Nasada.
– Sve je poskupjelo, ne treba niti govoriti o tome koliko su cijene otišle u nebo, iako mi već godinama radimo s istom svotom novca, kaže Grdović. U posljednjih nekoliko godina, pojašnjava, Nasadi su dobili brojne nove površine za održavanje, krenuvši od parka na Pozdravu Suncu, pa do najnovije površine u uvali Jazine za čije je hortikulturno uređenje potrošeno, a po ponudi za Upravni odjel za graditeljstvo (bez navodnjavanja) 42.601,09 kuna uz sredstva namijenjena održavanju zelenih površina – 20.601,09 kuna po programu održavanja javnih zelenih površina. Iako su Uprava i Nadzorni odbor Nasada već više puta upozoravali na potrebu povećanja sredstava, direktor Nasada ističe kako je takvo stanje najvjerojatnije odraz trendova u proračunu koji je svake godine sve manji, pa vjerojatno za sada novca nema. Ipak, uspjeli su godinu završiti s dobiti i to zahvaljujući proširenju svoje ponude, odnosno izlasku na tržište.
– Malo ljudi zna da se mi, osim održavanja gradskih javnih površina, bavimo i trgovinom i to kroz rasadnik, cvjećarnicu, pogrebnu opremu i slično. Borimo se na tržištu na svim područjima, jer mi nemamo monopol u prodaji, ali unatoč tome svake godine imamo povećanje prihoda na tim područjima tako da nadoknađujemo gubitke na održavanju, kaže Grdović.
Osim u Jazinama, cvijeće je u pripremi za turističku sezonu sadilo i brojnim drugim gradskim površinama pa je tako posađeno 44.750 komada sezonskog cvijeća, 1.459 komada trajnica i grmova, te 179 stabala, na što je ukupno potrošeno 581.630,00 kuna.