KREATIVNI I NEOVISNI U PROVIDUROVOJ PALAČI

Dominiku Badelu s “Licem ovisnosti” prva nagrada

Arhiva, ilustracija

Hvala, hvala, ma nije to ništa. Nisam sam. I konkurencija je bila izvrsna, primao je čestitke i skromno se zahvaljivao čestitarima, u dupkom ispunjenoj dvorani prizemlja Providurove palače, tamnokosi mladac, u crnoj kožnoj jakni, s osmijehom od uha do uha.

Dominik Badel, zapamtite to ime, naravno ukoliko vam kultura i umjetnost predstavljaju barem mali dio interesa. Učenik trećeg razreda Škole primijenjene umjetnosti i dizajna iz Zadra, u smjeru grafički dizajn, pobjednik je natječaja koji se pod nazivom „Krea(k)tivni i (ne)ovisni“ i na temu suvremenih ovisnosti priredio kroz minula dva i pol mjeseca. U prostoru Kluba mladih KLOOZ i pod “kapom” izuzetno aktivne Udruge za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti CINAZ, otvorena je u srijedu poslijepodne dojmljiva i zanimljiva izložba pristiglih i nagrađenih radova.

Stručni žiri, koji su, uz mene, činili Valentina Grbić, prof. pedagogije i engleskog jezika, ujedno i voditeljica medijskih radionica, zatim Svjetlana Pera, prof. francuskog jezika i likovne umjetnosti, kao i Martina Đurković, magistra povijesti umjetnosti i voditeljica likovnih radionica, između svih pristiglih radova na natječaj odabrao je njih devet koji su tu i predstavljeni kao atraktivan postav, kazala je Morana Rogić, prof. sociologije i engleskog jezika, ujedno predsjednica CINAZA-a i voditeljica KLOOZ-a.

[pullquote align=”left”]Učenik trećeg razreda Škole primijenjene umjetnosti i dizajna iz Zadra, u smjeru grafički dizajn, pobjednik je natječaja koji se pod nazivom „Krea(k)tivni i (ne)ovisni“ i na temu suvremenih ovisnosti priredio kroz minula dva i pol mjeseca[/pullquote]Radovi su realizirani u različitim medijima i tehnikama, od skulpture i slika, preko kolaža do fotografija i fotomontaža, a kao ciljevi projekta su naznačeni- poticanje mladih na kreativno stvaralaštvo i afirmiranje mladih umjetnika, uz osvještavanje o problemima i prevenciji suvremenih ovisnosti u lokalnim zajednicama.

Talentirani Dominik se počeo vrlo rano, već s devet godina, zanimati za umjetnost i fotografiju, da bi kasnije počeo istraživati i ostale umjetničke forme, poput grafike i grafičkog dizajna. Pobjednički rad pod naslovom “Lice ovisnosti” fotografsko je umjetničko djelo nastalo kolažno-montažnom obradom različitih fotografskih snimaka koje predstavljaju različite vrste ovisnosti i ovisništva.

Rad podsjeća na kostursku lubanju, kao konačan rezultat neumjerene konzumacije pojedinih tvari ili ovisnosti o njima. Moje “Lice ovisnosti” čine marihuana, cigareta i razna pića, a umjesto očiju gledaju nas dva velika ekrana koja poručuju: “Live fast, burn fast” i “Sex, drugs ‘n rock ‘n roll”. To je inače samo dio većeg projekta na kojemu trenutno radim, otkrio nam je, ne bez ponosa, 17-godišnji autor pred kojim je, ako sudimo prema viđenom, a to sa stručne strane zaslužuje ocjenu- izvrstan, uspješna karijera.

U sklopu fotomontaže na izložbi je prikazan i zanimljiv video postav mlađahnog umjetnika u kojemu su na zidu prikazani mnogi detalji iz procesa nastajanja djela.

Drugu nagradu ponio je Marin Franić, za rad pod nazivom “S.O.S. za život”, nastao u kombiniranoj tehnici kolaža, ljepljive trake, pjesme, olovke i tuša. Lukoranin osim što crta otkad zna za sebe, piše neobične priče i stihove koji su mjesto našli i na uratku za natječaj.

[pullquote align=”right”]U prostoru Kluba mladih KLOOZ i pod “kapom” izuzetno aktivne Udruge za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti CINAZ, otvorena je u srijedu poslijepodne dojmljiva i zanimljiva izložba pristiglih i nagrađenih radova[/pullquote]- To sam ja, i ne bih imao dovoljan broj prstiju kada bih morao nabrajati stvari koje volim, ističe 31-godišnjak, iza kojega je nekoliko izložbi: Sanjaj!Na tri, 4, sad, Kreativni nered, Trgovina Sherlocka Holmesa, zatim projekti sa skupinom Zalet, Theatar Toll, MAS med.ia

Radom „S.O.S. za život“ autor želi ukazati na veliki problem mladih s anoreksijom i predstaviti borbu s ovisnosti o izgledu. Sam autor o slici tvrdi: „Ukazuje na pomoć onima koji pomoć trebaju, bez obzira koliko tiho dozivali…“. Važan dio rada je i pjesma koju je napisao Marin, pa riječi i slika zajedno tvore cjelinu i čine odnos vizualnog i tekstualnog koji karakterizira ekscese i istraživanja modernističkog i postmodernističkog slikarstva.

Tu riječi u slici i „slike u slici“ kao fragmentarni trag čine određenu kompoziciju slike uređenu kao strukturu znakova. Upravo slike, baš poput riječi u tekstu, moramo i iščitavati. Tekst je autorefleksivna analiza slike, odnosno narativni okvir njena razumijevanja. Fragmenti crteža asociraju na različite čimbenike, onaj koji dovodi do same ovisnosti o izgledu i anoreksiji, pri čemu televizija predstavlja utjecaj medija, potom na borbu i osjećaje oboljele osobe, poput zatvorene ptice u krletci, težnje za slobodom, ptice u letu, ključ, ruka kojoj je potrebna potpora, poprsje i kostur mlade ženske osobe s lancem oko vrata i nemogućnosti govora kojega priča ispisana pjesma, piše u popratnom tekstu uz uradak.

Treća nagrada otišla je pak u ruke Dejana Seretineka, 26-godišnjeg apsolventa jednopredmetnog studija povijesti Zadarskog sveučilišta. Povremeno radi i pohađa različite tečajeve za poslove web dizajnera, grafičkog dizajnera i računalnog operatera.

“The Wall-zid potrošačkog društva i konzumizma” predstavlja asamblaž- skulpturu, odnosno trodimenzionalni umjetnički objekt nastao spajanjem raznih predmeta i materijala.

Cinaz, Klooz, Dominik Badel (ZPIX 27022014)

To je takozvani trodimenzionalni predmetni kolaž u kombiniranoj tehnici gline i keramičkih bojica, naglašava autor rada. Kompletan aranžman se sastoji od predmeta iz svakodnevnog života s kojima umjetnik ironično propitkuje karakter otpada masovne proizvodnje i ocrtava potrošačko društvo, ali i konzumerizam što dovodi do različitih oblika ovisnosti. Tim načinom pristupa izrade i tehnike djela, autor se približava Novom realizmu, umjetničkom smjeru koji se pojavio šezdesetih godina 20. stoljeća. Pristup otpadnom materijalu također se razvio i u neodadi, fluksusu i hepeningu, a upravo “New realism” korespondira s pop artom i ima za cilj istražiti stvarni predmet postavljen u kontekst koji je pritom i kritičan i agresivan.

Rad je izrađen u obliku asamblaža s otpadnim materijalima, poput zida iz kojega “izlazi” vrišteća glava napravljena po uzoru na scenu iz filma „Pink Floyd- The Wall“. Djelo pokazuje sličnosti s radovima francuskog kipara Fernandeza Armana, suosnivača grupe Novih realista, koji je radio instalacije i asamblaže, postavljene kao estetiziranja, upotrebljavajući odbačene predmete pronađene po smetlištima, navodi se u tekstu koji prati rad.

Izložba će biti otvorena četiri tjedna, zatvara se 26. ožujka. Postav se moći razgledati radnim danima između 9.00 i 13.00, kao i 17.00 – 21.00, a ulaz je naravno besplatan!

Ostavi komentar koristeći Facebook