“Izigrali su nas svi, od bivšeg direktora, stečajnih upravitelja do odvjetnika”

Bivši radnici Croatia Zadar Line, sada likvidiranoga i nekada moćnog i najvećeg zadarskog autoprijevoznika, baš kako su i najavili, s današnjeg prosvjeda pozvali su glavnog državnog odvjetnika Dinka Cvitana da „napravi ono što nije njegov prethodnik i konačno pokrene odavno podnesene kaznene prijave protiv odgovornih za njihov položaj“, kao i da se radnicima nakon punih 13 godina stečaja isplate zaostatak u plaćama i otpremninama.

Uz Šibensku Reviju, ti su uposlenici, čulo se u utorak,  među onima koji zaštitu svojih regulativa čekaju najdulje u povijesti hrvatskoga trgovačkog prava. Tako osamdesetak radnika potražuje ukupno oko tri milijuna kuna. Doduše, stečaj je završen, ali bivši djelatnici i sindikati traže reviziju cijelog postupka, kao i cijele privatizacije, poručili su sa skupa.

Konkretno, uz zakonom obveznu isplatu otpremnina i ažuriranje kaznenih postupaka koji su pokrenuti 2011., tražimo i utvrđenje odgovornosti onih koji su tvrtku upropastili. Tvrtka je prodana pod vrlo sumnjivim okolnostima. Interesantan je tu napose jedan detalj, to da je bivši predsjednik Nadzornog odbora Ivo Grabić javno potpisao izjavu u kojoj tvrdi da je prodaja tvrtke i njena bivšeg kruga vrijednoga 50 milijuna kuna nezakonito odrađena. Međutim ta izjava nije nikada razmatrana na Trgovačkome sudu, pa  ponovno pozivamo glavnog državnog odvjetnika da se i ona napokon uzme u obzir i da se sva ta otuđena imovina, ali i autobusni kolodvor u Zadru i kolodvori u Obrovcu i Benkovcu, vrati pod okrilje Croatia Zadar Linea, rekao je sindikalni pravnik SSSH, Vedran Uranija na skupu  kojemu su podršku ispred zgrade Doma sindikata, dali i nekadašnji zaposlenici tvrtke Elektronika.

Ljudi su, ustvrdio je, izigrani, na svim razinama. Naročito ih je, kazao je Uranija, izigrala država, a stečajni upravitelj Frane Negro je, naglašava, aljkavo vodio stečaj.

Protiv njega smo pokrenuli mnoge kaznene prijave, u slučaju Kožare i ovom slučaju, zatražili smo i izuzeće prije tri godine, no ono nije prihvaćeno, rekao je sindikalni pravnik i zaključio kako stečajni zakon treba mijenjati iz temelja, postupak treba trajati najviše godinu dana, cilj mu treba biti pokretanje proizvodnje, a ne namirenje vjerovnika.

Ivan Bucić, sindikalni povjerenik Croatia Zadar Linea je prozvao bivšeg direktora Branka Katića i tehničkog direktora Željka Šarića, „koji su nas svojim potpisima doveli u ovu situaciju sada, dajući krug vrijedan 50 milijuna kuna za izmišljenih 4.5 milijuna kuna duga.

Navodno se dugovalo Čazmatransu, no smatram da taj dug ne postoji i da je umjetan. Iz Čazmatransa su doveli autobuse za dokapitalizaciju, a kada su vidjeli da će izgubiti i da neće ostati u Zadru preimenovali su ih u najam, a naši radnici su ostali bez otpremnine i bez ičega, pojasnio je Bucić, a nekadašnjeg direktora i prvog stečajnog upravitelja Antu Marinovića, za stanje tvrtke i uposlenika, krivima drži i član sindikalnog povjerenstva Ive Števanja.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...