Cestitka_Uskrs

Kraj nelojalnoj konkurenciji među taksistima?

U izradi je nova Odluka o autotaksi prijevozu. Taksisti iz Udruženja obrtnika uputili su Gradu svoje prijedloge u kojima traže smanjenje broja izdanih dozvola i uvođenje stavke po uzoru na zemuničku praksu, potvrdio nam je Stipe Knežević, predsjednik Obrtničke komore Zadarske županije. Naime, jedan od uvjeta za dobivanje taksističke dozvole u Zemuniku Donjem je ovjerena Izjava o neposjedovanju dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza na području Republike Hrvatske.

Stipe Knežević (Foto: Ivan Katalinić / Antena Zadar)Još ne znamo hoće li Grad prihvatiti prijedloge taksista, no to bi uvelike olakšalo njihovu situaciju. Taksisti su sami predložili smanjenje broja dozvola, svjesni kako im prezasićenost tržišta ide samo na štetu. Od nekadašnje 33 koncesije, došli smo do današnjeg broja od preko 260 taksi vozila što je nerealno velik broj po stanovniku. Jasno je da u sezoni dolaskom turista potreba za uslugama autoprijevoznika, time i taksista raste, no ovo je ipak jedna ogromna brojka. Napominjem ponovno da je ovo njihov prijedlog i da im se kroz Ceh prijevoznika daje što veća autonomija u odlučivanju, odnosno formuliranju prijedloga, rekao nam je Stipe Knežević.

Prijedlog kojim bi se dobivanje dozvole uvjetovalo Izjavom o neposjedovanju iste za neko drugo područje, također smatra dobrim.

– Svakako mislim da bi se time zaštitilo lokalne obrtnike i onemogućilo da im konkurencija iz drugih gradova, primjerice Splita ili Dubrovnika, uzima od ustiju, dodao je Knežević.

Taksisti s kojima smo razgovarali također pozdravljaju ove prijedloge, posebice onaj koji se tiče uvjetovanja nepostojanja dozvole za druga područja. Ne muči ih toliko konkurencija iz drugih gradova, koliko kolege u  Zemuniku Donjem.

– U odluci Zemunika Donjeg  ne bi bilo ništa spornog da od nje nisu izuzeti taksi prijevoznici sa sjedištem ili prebivalištem u toj općini. Možemo shvatiti da je to možda bila plemenita ideja da se zaštite interesi tamošnjih obrtnika, no budući da zadarski pravilnik o taksi prijevozu trenutno ne predviđa sličnu odredbu, privilegiralnim i jačim igračima ostalo je mjesta za manevre. Dio taksista je tako prebacio sjedište u Zemunik Donji te legalno obavljaju usluge na oba područja i u zračnoj luci i u Zadru. Nelojalna su nam konkurencija i tome treba stati na kraj, složni su taksisti.

S obzirom da se kasni s donošenjem spomenutog nove Odluke o autotaksi prijevozu, među zadarskim se taksistima šuška da se namjerno oteže da bi Lulić mogao po isteknuću 2016. obnoviti  dozvolu po sada aktualnom pravilniku i tako na još pet godina sebi osigurati rad na oba područja. No, bez odgovora iz Grada bilo bi neodgovorno naprečac donositi zaključke.

Emilijo Bajlo, predsjednik Ceha prijevoznika, potvrdio nam je da se uistinu kasni s donošenjem novog pravilnika, kao i da se ne zna hoće li prijedlozi uopće biti usvojeni. Ništa više od toga nije nam mogao reći, a o razlozima kašnjenja Odluke koja je prema našim informacijama trebala izići još u veljači, razumljivo, ne želi nagađati.

Jesu li glasine koje su se pojavile među taksistima istinite, samo će vrijeme pokazati.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...