Žestoka borba, objavljeno koji trgovački lanci u Hrvatskoj posluju najuspješnije

Lidl je (ne)očekivano najviše profitirao među svim hrvatskim trgovcima u proteklih nekoliko godina, opterećenih recesijom i padom kupovne moći.

Između 2009. i 2014. prihod je gotovo udvostručio, s 1,64 milijardi na lanjskih 3,27 milijardi kuna. Slijedi sestrinska tvrtka, iz portfelja obiteljske grupacije Schwarz, Kaufland, kojoj je u tom razdoblju prihod rastao za 956 milijuna kuna, na više od tri milijarde kuna. Konačno su, naime, javno dostupni podaci o poslovanju ovdašnjih trgovaca za 2014.

U gruboj analizi podaci iz financijskih izvješća otkrivaju da je top deset trgovačkih lanaca lani ostvarilo ukupno 33,5 milijardi kuna prihoda, što je za 5,6 milijardi kuna bolji učinak u odnosu na zajednički rezultat za 2009. Prošlogodišnja rang lista otkriva da su među top deset trgovaca poredanih po prihodu samo omiški Studenac i križevački KTC lani u odnosu na 2009. imali pad prihoda, piše Poslovni dnevnik.

Riječke Plodine već nekoliko godina čvrsto drži drugu poziciju među deset najvećih trgovaca na hrvatskom tržištu. Premda, zadrže li dosadašnji tempo rasta prihoda, prvoplasirani Konzum još dugo neće moći ugroziti, Plodine već ipak ubiru neke bolje plodove pa su lani prema 2013. s prihodom rasle 4,54 posto, a Konzum 0,47 posto, iako je u svoj sustav integrirao i poslovanje hrvatskog dijela Mercatora za posljednji kvartal 2014. U apsolutnim iznosima Plodine su od 2009. i zaključno s 2014. prihod povećale za 950 milijuna kuna, a Konzum za 791 milijun.

Tommy i Spar sve uspješniji

Splitski Tommy preuzeo je većinu Kerumovih trgovina, što je, uz vlastita ulaganja, tvrtku poguralo, pa je ne samo ušla među top deset nego je lani zauzela vrlo dobru šestu poziciju. Preuzimanje 20-ak atraktivnih lokacija Dione iz poslovnog portfelja Đure Gavrilovića dalo je vjetar u jedra i Sparu, koji je 2009. bio pretposljednji među 10 velikih, a lani se uspeo na petu poziciju.

Trgovački lanac Billa na hrvatsko je tržište stigao prvi, za razliku od konkurencije s duge liste inozemnih tvrtki iz sektora maloprodaje, u Zagrebu je trgovinu otvorio još 1999. Unatoč dugom poslovnom vijeku na ovdašnjem prostoru, ta tvrtka, čini se, još traži svoju poziciju i lojalnost kupaca za izdašniju potrošnju. Iako je u promatranom razdoblju prihod povećala za nemalih 242 milijuna kuna, ostali konkurenti ipak su bili daleko uspješniji, pa se Billa jedina među konkurencijom na ljestvici deset najvećih spustila, sa šestog mjesta iz 2009. na osmo u 2014. godini.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...