Don Šibalić: “Prošao sam komunističku torturu u školi, danas želim drugačije obrazovanje za djecu”

Svećenik salezijanac don Ivan Šibalić čije se ime u zadnje vrijeme razvlači po medijima zbog iskazanih stavova o nužnosti revizije kurikuluma zdravstvenog odgoja, dao je intervju za portal Bitno.net u kojemu detaljnije pojašnjava korijene svoje borbe protiv školskoga sustava. Šibalić, Zadru poznat kao svećenik u župi Gospe Loretske, među ostalim izjavljuje kako ne želi da djeca danas, poput njega, prolaze “komunističku torturu” koju vidi i u današnjem obrazovanju. Više pročitajte u intervjuu.

– Kako to da ste se odlučili u radioemisiji govoriti na temu masturbacije?

Tema emisije nije bila masturbacija, i nisam o njoj govorio.

– Ali, svi mediji su prenijeli da ste govorili o štetnosti masturbacije?

Kvalitetan tekst mora imati nešto što će privući pažnju slušatelja. Ovaj put dobro sam pogodio to ”nešto”, i uspio sam privući pažnju javnosti. Jako sam zadovoljan.

– Može li se znati, koje su Vam bile alternative da privučete pažnju javnosti?

Homoseksualnost, pobačaj, rodna ideologija, kontracepcija. No, to više ionako nije bitno. Ozbiljniji čitatelji slobodno neka uzmu moj tekst, i riječ ”masturbacija” zamijene s ”pobačaj, homoseksualnost, kontracepcija”. Vidjet ćete da se svaka jednako dobro uklapa. U zadnjem trenutku sam odabirao što staviti kao mamac kako bih učinio stvar zanimljivom. Pokazalo se da je odabir privukao pažnju i više od očekivanoga. Posrećilo se.

– Koja je onda bila tema Vaše emisije?

Poštivanje savjesti u hrvatskom društvu, i pravo roditelja da zaštite svoju djecu od širenja raznih ideologija u školama.

– Smatrate li da je prikladno da svećenik govori o tim temama? Ne bi li o tome trebali govoriti stručnjaci?

Ja jesam stručnjak. Specijalizirao sam antropologiju na Američkom katoličkom sveučilištu. Osim toga, što je još važnije, salezijanac sam. Svim srcem mi je stalo do zaštite djece svugdje, pa tako i u školama. Ne razumijem zašto tu netko vidi problem.

– Velik dio javnosti nije dobro prihvatio Vašu radioemisiju. Palo je puno grubih i vulgarnih riječi po raznim portalima i na Facebooku.

Spreman sam podnijeti svaku vrst kritike i nekulture, ako će to doprinijeti dobru djece i mladih.

– Zašto?

Zato što sam salezijanac, i to je smisao moga postojanja. Osim toga, kada se sjetim komunističke torture koju su vršili nada mnom u osnovnoj školi, ne želim da neko dijete danas ponovno prolazi takvo nasilje i indoktrinaciju. Moja su ramena trenutno jača od ramena te djece, pa sam spreman preuzeti dio njihova tereta.

– A roditelji?

Roditelji nisu svjesni što se u školama događa.

– Kako to mislite?

Oni sude po vlastitom iskustvu. Prije dvadeset godina, na zdravstvenom odgoju se učilo kako prati ruke, i kako staviti zavoj na ranu. Danas na zdravstvenom odgoju njihovu djecu uče nešto drugo. A oni zbog prezaposlenosti često s tim nisu upoznati. Što je još gore, hrvatska država im uskraćuje da kažu: “Ja se s ovim ne slažem, i zato moje dijete ovo neće u slušati u sklopu formalnog obrazovanja.”

– Kako komentirate reakciju uprave Radio Sljemena na Vašu emisiju? Naime, oni su objavili priopćenje da su iznesena stajališta u Vašoj emisiji: “osobna autorova i u skladu s katoličkim naukom”?

Napisali su istinu.

– Nije Vas to povrijedilo?

Ni govora. Uzmimo da sam ja pravnik, i da kažem: korupcija je protuzakonita. I da Radio Sljeme kaže: on je rekao osobna stajališta, u skladu s pozitivnim zakonima RH. Zar bi se pravnik trebao ljutiti? Isto je i u mom slučaju, ako ja kao svećenik kažem: pobačaj je grijeh. To je moje osobno stajalište, koje je u skladu s katoličkim naukom. Mene više čudi zašto su to uopće trebali napisati. Pretpostavljam radi radikalnih neistomišljenika, koji ne mogu podnijeti čuti istinu Katoličke Crkve. Radio Sljeme se tu pokazalo kao izuzetno korektna i demokratski raspoložena radiopostaja. Toga danas u medijima nedostaje.

– Unatoč slobodi govora, reakcije na ”Vašu istinu” su bile grube. Kako to tumačite?

To je točno. Iz toga se vide dvije tužne stvari. Prije svega, to dosta govori o kulturi naših sugovornika. S druge strane, to nam pokazuje da u našem društvu ipak postoje tabu teme. Ispada da se o istinama Katoličke Crkve ne bi smjelo govoriti. Odnosno, smije se govoriti, ali u tom slučaju morate apsorbirati rijeke vulgarnosti i insinuacija.

– Koji argument Vaših protivnika smatrate najsolidnijim?

U buri reakcija na svim medijima, naišao sam na vrlo malo argumenata. Amortizirao sam salvu osuda. Argumenata, nažalost, gotovo da i nisam čuo.

– Neki argument ipak mora biti?

Ateisti imaju jako dobar argument. Oni kažu – grijeha nema. U tom slučaju, ako grijeha nema, onda zaista i pobačaj, kontracepcija, masturbacija, ne mogu biti grijeh. Zašto? Jer grijeha nema. No, što ćemo ako grijeha ima? Onda moramo poštivati savjest pojedinaca. Ja pozivam na to. Regulirajmo stvari tako, da se poštuju savjesti pojedinaca.

– Kako to ostvariti u školi?

Roditelji moraju biti informirani što im djeca slušaju u školi. Konkretno, ovdje govorimo o četvrtom modulu Zdravstvenog odgoja u školama (Naziv modula: Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje). Ako se roditelji ne slažu sa sustavom vrijednosti koji se u tom modulu prenosi njihovoj djeci, oni moraju imati ponuđenu opciju da im djeca to ne slušaju.

– Paralela bi se mogla povući s vjeronaukom?

Upravo tako. Svaki roditelj može odlučiti da njegovo dijete neće slušati vjeronauk. Zašto? Vjerojatno zato što se ne slaže s onim što se na vjeronauku uči. I svi su mirni i zadovoljni – i katolici i npr. ateisti. Isto tako, svaki katolički roditelj mora dobiti slobodu ne upisati djecu da sluša ono s čim se on kao roditelj ne slaže. I opet bi trebali biti zadovoljni svi – i ateisti i npr. katolici.

– Ali, tvrdi se da je zdravstveni odgoj znanstveno utemeljen?

Neodgovorno je tvrditi tako nešto. Ja sam specijalizirao antropologiju, i jako dobro razumijem da je moguće čovjeka gledati samo kao tjelesno biće. To je bezbožni, marksistički pogled na čovjeka. Ali, znam i da je moguće čovjeka gledati i kao duhovno biće, koje ima svoju savjest. Kao biće koje je moguće povrijediti i tjelesno ali i u savjesti. Trenutno, kada se poziva na znanstvenost zdravstvenog odgoja, potpuno se zanemaruje komponenta savjesti.

– Tko mislite da se s tim ne slaže?

Ideolozi.

– Ali, netko će reći da ste i Vi ideolog?

Netko to može i tako reći. I očekujem da me se kao takvog poštuje. Isto bi trebali očekivati svi katolici u RH. Trenutno se događa strašna diskriminacija katolika u hrvatskom društvu. A rat se prebacuje na školstvo i na indoktrinaciju djece. U planu je uvođenje raznoraznih udruga, da one putem građanskog odgoja indoktriniraju djecu u školama. Ogromna sredstva iz EU fondova se planiraju za te aktivnosti. Hrvatski roditelji se moraju probuditi, i zaštititi svoju djecu. Djeca nisu u stanju boriti se sama za sebe.

– Zaključno, mislite li da će sve ovo donijeti kakvih konkretnih plodova?

Neki plodovi su već tu. Volim biti konkretan, pa ću Vam pobrojati ono što već sada vidim:

  • otvorila se tema o kojoj se mora početi govoriti,
  • nadam se da će nakon svega ovoga još više roditelja svoju djecu isključiti iz inficiranog dijela zdravstvenog odgoja,
  • mnogi praktični vjernici su iz vulgarnih, primitivnih i neutemeljenih komentara protiv svećenika i protiv nauka Crkve, postali svjesni s kakvim sugovornicima imaju posla,
  • ovih dana je preko 1200 novih korisnika instaliralo aplikaciju Nova Eva na svoje mobitele. Ja sam ih na nju uputio na nekoliko mjesta putem medija. To je 1200 novih vjernika, koji su si ovim putem otvorili pristup kvalitetnim i provjerenim katoličkim sadržajima. Tome su puno pridonijeli i domaći portali. Ovim putem im zahvaljujem.
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...