Još uvijek imate zimske gume? Riskirate vlastiti i tuđe živote

U najnovijem istraživanju koje su nedavno pripremili i objavili stručnjaci austrijskog autokluba (ÖAMTC), inače partnerskog kluba našeg HAK-a, kako bi točno ispitali koje su razlike u ponašanjima ljetnih i zimskih guma na ljetnim temperaturama, ali u različitim uvjetima, proveli su nekoliko testova na suhim i mokrim podlogama.

Sasvim očekivano, rezultati su pokazali da su zimske gume podbacile u svim kategorijama, od kočenja na suhom i vlažnom asfaltu do akvaplaninga, piše Večernji list. Konkretno, zaustavni put na suhom, na temperaturi od 20 stupnjeva Celzijevih, s brzine od 100/ km/h testnog automobila (Seat Ateca) s rabljenim zimskim gumama povećao se za 4,6 metara te je iznosio 43,1 m, u odnosu na 38,5 metara zaustavnog puta istovjetnog testnog vozila, ali s ljetnim gumama. Na mokroj podlozi te su brojke još i gore: umjesto 47,8 metara koliko je u tim uvjetima trebalo Ateci na ljetnim gumama da se zaustavi s brzine od 100 km/h, put kočenja na korištenom zimskom setu iznosio je 53,7 metara, što je povećanje za 5,9 metara.

U oba slučaja, i više nego dovoljno za nezgodu s velikom materijalnom štetom, ili još gore, nesreću s teškim posljedicama. Potvrđuju to uostalom i podaci jednog prethodnog istraživanja istog autokluba, kad se pokazalo da do akvaplaninga na istrošenim zimskim gumama dolazi već ispod 65 km/h, dok je ta brzina kod novih ljetnih znatno većih 80 km/h. Dakle, vozite li i vi s takvim gumama, ne zaboravite da time riskirate vlastiti i tuđe živote.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...