Cestitka_Uskrs

Kako su Hrvatice osvajale svijet mode? Zadranki su djevojke zavidjele kad se pojavila uz Justina

Svakih se nekoliko godina iz Hrvatske na svjetskoj sceni pojavi jedna djevojka koja osvoji modni svijet.

Jedan od najvećih uspjeha postigla je Nina Morić, koja je danas daleko od statusa uspješne manekenke. No, od sredine devedesetih, kad se pojavila na izboru Elite Model Look, pa u idućih desetak godina, Zagrepčanka je osvajala modne piste, i to najviše u Italiji. Jedno je vrijeme radila u Americi, a tamo je dobila posao života, piše 100 posto.

Angažirali su je u spotu Rickyja Martina za pjesmu “Livin La Vida Loca”, koja je postala svjetski megahit. Od zavodljivog plesa preko polijevanja Rickyja vrućim voskom pa sve do strastvenog poljupca, Nina je oduševila svijet svojom pojavom. Ricky je tad rekao da je Nina “san svakog muškarca”, a ona je ispričala kako nije gubila vrijeme dok su snimali.

“Kad sam mu stavila jezik u usta, u čudu me pogledao i rekao: ‘Ovo nije bilo planirano'”, rekla je.

Morić je pokušala i sama izgraditi pjevačku karijeru nakon toga, što nije uspjelo pa se vratila u Italiju, gdje i danas živi. Medijske stupce puni skandaloznim izjavama protiv izbjeglica u Italiji (?!) i sličnim ispadima.

Tatjana Dragović prva je Hrvatica koja se pojavila na naslovnici američkog Cosmopolitana. Na sad već slavnoj fotografiji imala je platinasto plavu kosu i zelenu raskopčanu košulju. Osim u američkom, ta se naslovnica ponovila u mnogim svjetskim izdanjima najpopularnijeg ženskog časopisa, a u Hrvatskoj je objavljena 1999. godine.

Inače, naslovnica je bila zabranjena u američkoj državi Utah jer im je bila previše provokativna. Tatjana se pojavila i na naslovnicama Ellea, Marie Claire, Flarea, snimila je mnoge kampanje i bila jedna od naših najuspješnijih manekenki devedesetih.

Zadranka Korina Longin također se pojavila u spotu, ali tek nakon što je pokorila modni svijet raznim kampanjama, naslovnicama i revijama. Korina je u New York otišla s 15 godina i tamo odradila kampanje i revije za Guess, Dolce & Gabbana, Yves Saint Laurent, Dior, Gaultier, Chanel, Fendi… Snimila je naslovnice za Cosmopolitan, Elle i Vogue. U spotu boy benda N*Sync “Gone” pojavila se 2002. godine.

Ipak, njezina možda najvažnija kampanja bila je za Replay. Plakati i reklame s vizualom na kojima je Korina obučena samo u Replay traperice s rukama prekriženim na prsima obišla je svijet i donijela joj slavu.

Radila je još nekoliko godina, a onda odlučila da je dosta. Uzela je pauzu, danas je ponosna mama dvojice sinova te s njima i suprugom Fredrom Starrom živi u Kaliforniji, a povremeno odrađuje manje poslove.

Ljupka Gojić u inozemstvo je otišla raditi s tek 13 godina. Agent ju je primijetio kad je još imala 10 godina i čekali su da navrši 13 kako bi mogla početi raditi.

Prva velika naslovnica bila je ona za nizozemski Elle koju je snimio Jonathan Muller. Snimala je kampanje za Chanel, Mango, Esprit, Naf Naf, Palmers, YSL, Maybelline, ali najveći uspjeh vjerojatno je posao za Pantene.

Zahvaljujući dugoj, njegovanoj kosi snimila je svjetsku kampanju za liniju šampona, a billboardi su se postavljali po cijelom svijetu, između ostalog i na njujorškom Times Squareu.

Ljupka je danas vlasnica modnog brenda Jolie Petit, jedno je vrijeme živjela s mužem i kćerima u Japanu, a sad se vratila u Zagreb, gdje planira uskoro otvoriti slastičarnicu.

Crvenokosa Mateja Penava nosila je više od dvjesto revija za renomirane svjetske dizajnere. Karlovčanka je odradila i dvije velike i svjetski rasprostranjene kampanje – za maskaru Yves Saint Laurent i Givenchy parfem Amarige Mariage.

Mateja je odradila revije za Alexandera McQueena, Viviene Westwood, Lanvina, a posebno je poznata po nošenju haute couture revija za Chanel, Elie Saab i Christiana Lacroixa.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...