Željeznica se izmješta iz Bibinja, a spajat će Gaženicu i Zračnu luku
U Bibinjama je predstavljen projekt rekonstrukcije pruge temeljem kojeg će se kroz pet faza modernizirati željeznički promet u Zadarskoj županiji.
Dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu Stjepan Lakušić i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver predstavili su rezultate Studije izvedivosti projekta kojim bi se tehnološki zastarjela pruga izmjestila iznad Bibinja i Sukošana, a ujedno povezala luka Gaženica s poslovnom zonom Crno i Zračnom lukom Zadar.
„Rezultati studije pokazali su da je od šest mogućih varijanti najbolje rješenje ono koje je izrađeno dok je ministarstvo prometa vodio Božidar Kalmeta. Rješenje uključuje izmještanje sadašnje pruge iz naselja Bibinje te izgradnju tunela kojim bi se Zadar povezao s ostatkom pruge koja ide prema Kninu. Ovo je financijski i ekološki najbolja varijanta, koja je stala 2011. godine, ali će ponovno krenuti od sljedeće godine, kada će HŽ infrastruktura raspisati natječaj za izradu projektne dokumentacije“, najavio je Bilaver.
Dekan Lakušić je prezentirao rješenje koje bi, osim izmještanja željezničkog prometa iz Bibinja i Sukošana, donijelo povezivanje Gaženice sa Zračnom Lukom Zadar. Okvirna procjena troškova prve faze s izmještanjem pruge je 553 milijuna kuna, a druge 105 milijuna kuna.
„Danas nastupa novo doba u Bibinjama, jer se predstavlja rješenje za problem koji je dijelio mjesto i gotovo uništio naš turizam. Ako bi se projekt izmještanja željezničke pruge iz našeg mjesta završio za tri do pet godina, to bi za nas bilo kao sutra“, rekao je zadovoljno načelnik Općine Bibinje Bruno Bugarija pohvalivši sadašnje napore ministarstva, ali i bivšeg ministra Božidara Kalmete koji je u svom mandatu pokrenuo izradu Idejnog projekta izmještanja željeznice.
„Veseli me da se nakon 2011. godine, kada je projekt stao, danas nastavlja u jednom širem obliku. Mi smo tada radili projekt izmještanja pruge, koji je sada ukomponiran u ovu širu studiju. Ovdje je predviđena i opcija da putnički kolodvor u Zadru ostane na sadašnjoj poziciji ili da se izmjesti u Gaženicu gdje će biti teretni terminal. Još jedna važna stvar je da su s projektom suglasni i konzultanti Europske komisije iz JASPERS-a. Svi segmenti prometa u zadarskom kraju su vrhunski riješeni osim željezničkog, koji sada dolazi na red“, kazao je Kalmeta.
Župan Božidar Longin istaknuo je kako je modernizacija željeznice dobra prilika da dodatno učvrstimo poziciju Zadra kao važnog prometnog središta.
„Ovo je povijesna prekretnica za Bibinje, ali i cijelu županiju koja će, uvjeren sam, uzrokovati domino efekt. Kao što je autocesta omogućila razvoj Gaženice, a luka Gaženica je potencirala projekt proširenja Zračne luke, tako bi se ovim projektom omogućilo prometno rasterećenje obalnog pojasa i razvijanje Zadarske županije kao intermodalnog čvorišta“, ustvrdio je Longin.
Gradonačelnik Zadra Branko Dukić također je iskazao zadovoljstvo najavljenim projektom.
„Zadar je na jedan način bio kažnjen izostavljanjem željezničkog prometa. No, kroz to vrijeme stekli smo određena iskustva koje ćemo primijeniti kroz ovaj novi projekt. Vjerujem da ćemo u idućim godinama postati pravo prometno središte, ekonomski porasti te biti ugodan i perspektivan grad za življenje“, ocijenio je Dukić.