Koliko će skočiti cijene hrane i pića? Fain: “Bile su tu priče da će cijena kave ići na 20 kuna, ali možda će poskupjeti za kunu ili dvije”

Ugostitelji, najveće žrtve turističkog sektora u prethodne dvije korona godine, sada se suočavaju s novim problemima – ludovanjem cijena energenata. Kakve će to reperkusije imati po džepove potrošača, upitali smo Tomislava Faina, predsjednika Udruge hrvatskih putničkih agencija, inače poznatog zadarskog ugostitelja.

Ugostitelji su u jednoj nezavidnoj situaciji, svi znamo da smo imali dvije pandemijske godine i oporavak nam tek slijedi. Rast cijena energenata i nedostatak radne snage otežava nam situaciju i ono što smo planirali za 2022. neće biti lako realizirati. Tako da, morat ćemo napraviti neke restrikcije sami sa sobom, gledati na koji način možemo uštedjeti, a opet paziti da ne padne kvaliteta. Jer, onog trena kad se krene smanjivati kvaliteta, tada svaki ugostitelj tone prema dnu. Možda se to ne odnosi na one koji rade dva ili tri mjeseca ljeti, pa onda u onoj velikoj gužvi možda možete i nekoga prevariti, ali ugostitelji koji rade dugi niz godina, koji rade cijelu godinu za njih nije opcija smanjenje kvalitete i lošija namirnica, odgovara nam.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku cijene hrane su porasle za 11,3 u godinu dana, a cijene usluga u hotelima i restoranima za 7,9 posto. No, tu nije kraj.

Ono što će sigurno biti jest da će se cijene jela povećati i to će ići naravno na štetu naših potrošača, gostiju. Sada je samo pitanje do kojeg iznosa. Bit će nekoliko opcija. Vjerojatno će neki ići na jeftinija jela s jeftinijim namirnicama, ali jednako kvalitetna. Znači, možda neće svi jesti biftek, nego će se ići na ramstek. Moramo biti realni i znati da neku zaradu koju smo imali u prethodnim, pretpandemijskim godinama nećemo ostvariti, kazuje.

Pesimistične najave govore kako će ispijanje kave u kafiću postati luksuz, predviđanja sežu čak do 150 posto poskupljenja.

Bile su tu priče da će cijena kave ići na 30 kuna, pa 20 kuna, po meni to su nebuloze, gluposti. Ako nama kava poskupi za 20 posto, ne treba značiti da će kava u prodaji rasti. Sigurno je da će ona biti skuplja za kunu, dvije, ovisi kako na kojoj lokaciji, ali to je još uvijek daleko od onih 20 kuna koje se stalno spominju, zaključuje Fain.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...