Završena je dvodnevna edukacija za male iznajmljivače; Uspješan i dinamičan edukacijski program upotpunio je znanje zadarskih turističkih iznajmljivača
Kako algoritam portala utječe na uspjeh oglasa turističkog smještaja, s kakvim fotografijama predstaviti turistički objekt, što sve utječe na vidljivost pri internetskom pretraživanju, kako koristiti društvene mreže, kako ispunjavati i što sve mora sadržavati cjenik te što je akontacija, a što depozit? – bila su neka od najvažnijih pitanja koja su obrađena drugog dana edukacije za male turističke iznajmljivače.
Turistička zajednica Grada Zadra u suradnji sa Savjetovalištem za obiteljski smještaj Interligo okupila je zadarske iznajmljivače u multimedijalnoj dvorani Kneževe palače, na dvodnevnom događaju koji je ponudio obilje korisnih informacija kako za iskusne iznajmljivače, tako i za one koji u turističkom biznisom rade prve korake. Jučerašnji dan bio je završni.
– Turistička zajednica uvijek pokušava biti komunikacijski dostupna našim iznajmljivačima. U prvom redu zbog promjene zakona, a potom i zbog kvalitetnije informiranosti o uspješnoj turističkoj praksi, ovim smo događajem svim našim mikropoduzetnicima htjeli pružiti stručne, pravodobne i precizne informacije – kazala je Barbara Kardum iz zadarskog TZ-a, napominjući kako je „Priručnik za vlasnike apartmana, kuća za odmor, studio apartmana i soba u domaćinstvu za 2022. godinu“ već poslan na 3.300 adresa zadarskih iznajmljivača.
I dok je prvog dana edukacije najviše govora bilo o detaljima specijalizacije obiteljskog smještaja, načina na koji se formira cijena smještaja, uspješnog oglašavanja ili pripreme objekta za fotografiranje i snimanje, event u srijedu prvo je ponudio priču o oglašavanju. Praksa online turističke agencije Booking.com i Airbnb – najpoznatijih tvrtki koja upravljaju internetskim tržištem za smještaj – bili su posebno ilustrativni i zanimljivi za iznajmljivače.
– Cilj algoritma je pomoći gostima da nađu najbolji smještaj za sebe, dok tehnički kvalitetna i profesionalna fotografija iznajmljivačima pomaže ostvariti bolju popunjenost – istaknula je Anamarija Cicarelli iz Interliga, navodeći statistiku američke tvrtke Airbnb o 16 posto većoj vjerojatnosti rezervacije i 28 posto više popunjenih noćenja u slučaju profesionalno odrađenog posla na fotografiranju objekta. Navedene su i korisne činjenice: svaki dio objekta treba biti fotografiran onim redom kojim se gost kreće kroz objekt, minimalno se koristi 25 različitih te označenih ili potpisanih fotografija, a sve popularnije su i panoramske, odnosno virtualne fotografije.
– Iako kod nas jako mali broj objekata ima panoramske fotografije, važno je znati da ih gosti drže atraktivnima te da one podižu vidljivost – kazala je Cicarelli. Vidljivost se također poboljšava i komentarima gostiju, pri čemu je važno uvijek se zahvaliti na dobrim recenzijama, ili općenito odgovarati na komentare gostiju kao verificirani domaćin. Mogućnost verifikacije domaćina postoji na Airbnb-u, a ona gostima pruža osjećaj sigurnosti i povjerenja. Govorilo se i o društvenim mrežama, odnosno Facebook stranici koju je poželjno otvoriti kao poslovnu stranicu s pozivom na akciju. Cicarelli je do kraja predavanja govorila i o izradi web stranica te aplikacijama i drugim korisnim alatima.
Izlaganje Meri Čizmić Kraljević, također iz Interliga, počelo je pregledom informacija o formiranju cjenika i 10 stavki koje mora sadržavati svaki cjenik, a nalaze se u priručniku kojega je izradila zadarska Turistička zajednica. Ono što je najvažnije, objasnila je Čizmić Kraljević, čuvanje je cjenika i obavezno navođenje objašnjenja za popuste.
– Cjenik se može mijenjati svaki dan, ali se mora čuvati. Dodatne usluge se mogu naplatiti, ali u tom slučaju moraju biti navedene u cjeniku. Preporuka je ipak da osnovna cijena sadrži i dodatne usluge, odnosno da se posebno ne naplaćuje – kazala je Čizmić Kraljević, objasnivši kako se korištenje klima uređaja ili posteljine može voditi kao dodatna usluga, ali da nije riječ o poželjnoj praksi. Na cjeniku, s druge strane, ne mogu se pojaviti usluge korištenja bicikla, transferi i izleti. Što se računa tiče, ispostavlja se za svaku uslugu i izražava u kunama, a iznajmljivač svom gostu uvijek mora ispostaviti račun, čak i kada dolazi preko agencije Booking.com.
Čizmić Kraljević govorila je još o akontaciji i depozitu, kao svojevrsnom osiguranju da će gost doći u objekt, odnosno u slučaju depozita – da će paziti da ne napravi šteta na objektu. Akontacija obično iznosi oko 30 posto, a za nju se također mora ispisati račun. U slučaju depozita, koji je među zapadnjacima prilično uvriježena praksa, dobro ga je koristiti u slučaju posjedovanja luksuznog smještajnog objekta.
– Gosti se tada pažljiviji, jer znaju kako će depozit biti vraćen ako objekt bude u redu – kazala je splitska predavačica iz Interliga, navodeći kako se mora izdati potvrda o primanju depozita te potvrda o povratu pologa. Depozit se obično kreće, rečeno je, od 500 do 1.500 kuna. Ovaj dvodnevni događaj u Kneževoj palači ponudio je obilje korisnih informacija – presudnih za uspješno i zakonito poslovanje – no posebnu dinamiku programu zadarskog TZ-a i Interliga dali su aktivni i za teme iznimno zainteresirani zadarski mali iznajmljivači.