Jeste li se ikada vozili njime? Prije 30 godina izgrađen pontonski most koji je spojio sjever i jug Hrvatske

Na današnji dan prije 30 godina dovršena je izgradnja pontonskog mosta u Novskom ždrilu koja je u ratnim okolnostima omogućila spajanje Dalmacije sa sjevernom obalom i kontinentalnom Hrvatskom, podsjetila je kompanija Brodosplit.

– Izgradnja tog impresivnog mosta, koji je bio dug 279 metara i širok 18 metara bila je plod suradnje Brodosplitovih projektanata i Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje iz Splita, a provodio se pod okriljem Ministarstva pomorstva, prometa i veza”, priopćio je Brodosplit.

Gradnju mosta nadzirala je tvrtka Konstruktor iz Splita, a za povezivanje mosta korišteno je pet teglenica tvrtke Brodospas, šest prijelaznih čeličnih mostića te bočne zaštite od topničkih granata, koje su izradili radnici Brodosplita i montirali na gradilištu.

Investitor su bile Hrvatske ceste koje su izvedbu radova povjerili Brodospasu i Brodosplitu. U izgradnji je sudjelovala i zagrebačka Hidroelektra, piše HRT.

Postavljanje mosta osiguravale su 40. inženjerijska bojna, 307. logistička baza Zadar, Bojna za specijalna djelovanja Matija Vlačić, 1. gardijska brigada, 112. brigada, 7. domobranska pukovnija, 264. izvidničko-diverzantska satnija, Vojna policija te pripadnici MUP-a.

U roku od samo tjedan dana, napominje se u priopćenju radnici Brodospasa, Brodosplita, Brodotrogira i Brodogradilišta Vranjic uspješno su preradili pet teglenica kojima je montiran i usidren pontonski most.

Radnici Konstruktora istodobno su u suradnji s Hrvatskim cestama radili na izgradnji prilaznih cesta s obje strane Novskog ždrila koje su se naslanjale na pontonski most.

Pontonski most bio pod paljbom do oslobođenja zadarskoga zaleđa u Oluji

Brodosplit je zahvalio svim radnicima tvrtki koje su sudjelovale u izgradnji mosta, kao i hrvatskim braniteljima, dragovoljcima i stručnjacima koji su bili odgovorni za sigurnost i obranu mosta.

– Vaša predanost i stručnost ostaju trajni simboli ovog značajnog povijesnog događaja, poručili su iz Brodosplita.

Novsko ždrilo vraćeno je pod kontrolu hrvatskih snaga u vojno-redarstvenoj operaciji Maslenica, koju su rano ujutro 22. siječnja 1993. pokrenule Hrvatska vojska i policija. Akcija je uspješno završila u 72 sata i ponovno je spojila sjever i jug zemlje, a neprijatelj je doživio prvi veći poraz.

Na istome mjestu na kojemu je u studenome 1991. srušen Maslenički most sagrađen je pontonski, koji je često bio pod paljbom neprijatelja do oslobođenja zadarskoga zaleđa u akciji Oluji 1995.

Pontonski most omogućio je uspostavu prometa između sjevera i juga do izgradnje novoga Masleničkog mosta, za koji je 30. siječnja 1993. predsjednik Republike Franjo Tuđman položio temeljni kamen.

Borbe u operaciji Maslenici trajale su do kraja ožujka i završetka operativnih djelovanja, a u akciji i poslije nje poginulo je 127 hrvatskih branitelja, javlja HRT.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...