Ne radi sustav za izdavanje uputnica i recepata, pitali smo HZZO što se događa
Iz Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH) izvijestili su da u narednim danima očekuju potpuno otklanjanje problema nemogućnosti spajanja u sustav koji se javlja određenim korisnicima njihovog sustava.
Naime, od četvrtka 13.7. krenule su poteškoće pri sigurnsosnom spajanju pojedinih zdravstvenih djelatnika na sustav CEZIH, a nakon sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih CEZIH korisnika.
Istog dana dane su upute svim informatičkim podrškama zdravstvenih ustanova na kakav način korisnicima omogučiti spajanje na CEZIH sustav. Upute su objavljene i na stranici cezih.hr i hzzo.hr.
“Problem koji se javlja određenim korisnici CEZIH sustava, a manifestira se kao nemogućnost spajanja u sustav, nastao je zbog sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih CEZIH korisnika, piše N1.
Proizvođač opreme i tehnička podrška intenzivno rade na otklanjanju problema, a naši inženjeri su zaobilaznim načinima uspjeli gotovo normalizirati rad. Potpuno otklanjanje problema očekuje se u narednim danima čim proizvođač dostavi novu, prilagođenu verziju nadogradnje programa za zaštićeno spajanje vanjskih korisnika. Do tada su dane preporuke svim informatičkim podrškama zdravstvenih ustanova na kakav način korisnicima omogućiti spajanje na CEZIH sustav”, stoji na stranicama CEZIH-a.
Oglasio se i HZZO
Na upite N1, HZZO-o je odgovorio gotovo istovjetno onome što stoji na stranicama CEZIH-a.
“Od četvrtka 13.7.2023. krenule su poteškoće pri sigurnosnom spajanju pojedinih zdravstvenih djelatnika na sustav CEZIH, a nakon sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih CEZIH korisnika.
Istog dana dane su upute svim informatičkim podrškama zdravstvenih ustanova na kakav način korisnicima omogućiti spajanje na CEZIH sustav. Upute su objavljene i na stranici cezih.hr i hzzo.hr.
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje ima ugovor za tehnički podršku kao i zaposlene inženjere. Tehnička podrška i naši inženjeri su zaobilaznim načinima uspjeli gotovo normalizirati rad.
Potpuno otklanjanje problema očekuje se u narednim danima čim proizvođač dostavi novu, prilagođenu verziju nadogradnje programa za zaštićeno spajanje vanjskih korisnika”, stoji u odgovoru koji je HZZO dostavio N1.
Nakon ponovljenog upita o tome koje su tvrtke angažirane na održavanu sustava iz HZZO-a kažu: “Redovnim apliciranjem posljednje verzije CISCO AnyConnecta Secure Client nastali su navedeni problemi. CISCO AnyConnecta Secure Client je aplikacija za sigurno spajanje korisnika na CEZIH putem pametnih kartica. CISCO je vodeća svjetska kompanija za mrežna i sigurnosna rješenja. Sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje neophodne su i izuzetno bitne, kako bi povjerljivi podatci o našim osiguranicima koje sadrži CEZIH ostali zaštićeni.”
“Tijekom današnjeg dana, nakon što su tvrtke/programske podrške zdravstvenih ustanova intenzivnije postupile po našim uputama, rad na sustavu se normalizirao”, zaključuju iz HZZO-a.