VJEROVALI ILI NE Ugovor za aglomeraciju potpisan je 2021. godine, a grad raskopaniji nego ikad!
Redakciju našeg portala nazvao je Zadranin koji je majci otišao kupiti lijek, ali je za dionicu za koju mu inače treba desetak minuta, potrošio – 45 minuta!
Ogorčen ovakvom situacijom u gradu, a nije jedini – dapače, građani su izrevoltirani raskopanim ulicama – upozorava na temeljnu činjenicu koja se mora ispoštovati u ovakvim situacijama, a to je osiguranje alternativnih pravaca.
– Kada se most ruši, osnovna je stvar osigurati ponton! Jednako tako, kada se raskopava cesta, treba osigurati alternativni pravac. Međutim, čitav je grad raskopan i trebaju ti sati da dođeš s jednog kraja grada na drugi, i to u gradu od niti 70.000 stanovnika! – upozorava ovaj Zadranin.
Doista, grad je opet razrovan, vozači moraju gubiti sate ne bi li došli do svojega odredišta, o čemu svjedoče i objave na službenim stranicama Odvodnje Zadar. Naime, zadnja je ona koja se odnosi na nastavak radova na izgradnji javnog sustava odvodnje na području naselja Petrčane, zbog koje iz ove gradske tvrtke poručuju:
– U sklopu izvođenja radova tvrtke Euro projekt d.o.o. na izgradnji javnog sustava odvodnje po projektu Radovi na izgradnji sustava javne odvodnje sanitarnih otpadnih voda i rekonstrukciji sustava vodoopskrbe na području četvrti Puta Bokanjca u gradu Zadru i aglomeraciji Petrčane, od ponedjeljaka, dana 04. studenog 2024. godine nastavlja se izvođenje radova na rekonstrukciji i dogradnji kanalizacijske i vodoopskrbne mreže na Ulici XVIII u naselju Petrčane, navode u Odvodnji, uz uobičajenu opasku o tome kako mole sve sudionike u prometu da obrate pozornost, poštuju privremeno postavljenu signalizaciju i koriste obilazne pravce, te ih moleo za strpljenje i razumijevanje zbog mogućih poteškoća u prometu.
No, vozači više nemaju strpljenja. Predugo ovo traje. Vjerovali ili ne, gradonačelnik Zadra, Branko Dukić, Ugovor za izgradnju sustava javne odvodnje potpisao je – 11. svibnja 2021. godine! Na stranicama Grada tada su objavili da je to “projekt kojim 3500 crnih jama odlazi u povijest”.
Otad su prošle tri i pol godine i crne jame još nisu otišle u povijest! Dukić se je tada pohvalio kako se radi o “projektu stoljeća za koji je trebalo vremena da bi se došlo do ovog trenutka”.
– Nitko ovo ne može zaustaviti, ali traži do kraja ozbiljnost, znanje i koordinaciju kako bismo završili u rokovima i kako spada, poručio je tada gradonačelnik.
Tri godine kasnije pokazuje se da Grad nema ni ozbiljnosti, ni znanja, a još manje koordinacije za provedbu ovog projekta. Ne nazire mu se kraja. Direktora Odvodnje, Antu Josipa Šikića, koji je ovaj projekt nedavno nasljedio od bivšeg direktora Grge Peronje, stoga smo pitali kada bi ovaj projekt konačno trebao biti završen:
– Treba uzeti u obzir da kada se radi linijski objekt kroz cestu teško ćete je moći iskopati, a da ona bude prohodna. S obzirom da je riječ o velikoj kilometraži, normalno je da po tim ulicama nema prometa. Sa sadašnjim prometnim regulacijama nastojimo pomoći ljudima i određena križanja ostavljati stalno prohodnima. Dakle, vodimo računa o tome u granicama mogućeg jer, s jedne strane imate rokove, a s druge nezadovoljstvo ljudi koji žive u tim ulicama, tako da je teško pronaći kompromis za obje strane, kazao nam je Šikić.
Na pitanje o krajnjem dovršetku projekta, spominje tek – 2026. godinu!
– Petrčane, Kožino i sliv puta Bokanjaca po ugovoru bi trebali biti gotovi u lipnju 2026. godine, a grad Zadar za desetak mjeseci, odnosno do pred sezone, kaže Šikić.
Zadranima, dakle, ostaje nadati se da će gradsko rukovodstvo biti u stanju dovršiti aglomeraciju do 2026. godine, no mogli bismo se kladiti da će i taj rok bit prekoračen. Ili, kako je rekao gradonačelnik – “nitko ovo ne može zaustaviti”.