SLAVNE PRVOAPRILSKE PODVALE Donosimo listu svjetskih spački koje su nasamarile ljude

Prvi april tradicionalno je dan kada su šale i podvale dopuštene. Ono čuveno “april-i-li-li” prelazi s koljena na koljeno, s generacije na generaciju pa je mnogima ovaj dan u godini željno iščekivana prilika da nekoga “nasamare”, iznenade, pa i razljute, ali eto jedan dan u godini i to si dajemo za pravo. Mnoge od tih šala i podvala toliko su uvjerljive da su nasamarile tisuće, pa čak i milijune ljudi. Dok se većina podvala zadrži na razini prijateljskih šala, neke postanu globalne senzacije. Donosimo pregled najpoznatijih prvoaprilskih spački u povijesti.
Špageti na drveću (1957.)
Jedna od najslavnijih prvoaprilskih šala dogodila se 1957. godine kada je britanski BBC u emisiji Panorama objavio prilog o “berbi špageta” u Švicarskoj. Prilog je prikazivao seljake kako ubiru špagete s drveća, dok je izvjestitelj objašnjavao kako je zahvaljujući blagoj zimi urod iznimno dobar. Tisuće gledatelja nazvalo je televizijsku kuću raspitujući se kako mogu uzgojiti vlastito špageti drvo.
Burger Kingov burger za ljevake (1998.)
Američki lanac brze hrane Burger King 1998. je u novinama USA Today objavio oglas za novi proizvod, Whopper za ljevake. U oglasu su tvrdili da je popularni burger posebno prilagođen tako da se sastojci pomaknu 180 stupnjeva u korist ljevorukih osoba. Nije prošlo dugo prije nego što su kupci nasrnuli u restorane tražeći svoj Whopper, dok su drugi inzistirali da im posluže „normalnu“ verziju za dešnjake.
NASA i smanjena gravitacija (1976.)
Britanski astronom Patrick Moore 1. travnja 1976. u radijskom intervjuu izjavio je kako će se dogoditi rijedak astronomski fenomen, poravnanje Jupitera i Plutona koje će uzrokovati privremeno smanjenje Zemljine gravitacije. Prema njegovim riječima, ljudi bi, ako u točno 9:47 sati skoče u zrak, mogli osjetiti efekt lebdenja. Na stotine slušatelja kasnije je tvrdilo da su osjetili kako ih je gravitacija „podigla“.
Googleov internet iz WC-a (2007.)
Google je poznat po svojim prvoaprilskim šalama, a jedna od najsmješnijih dogodila se 2007. godine kada su predstavili TiSP, navodni besplatni Wi-Fi sustav koji se povezuje kroz kućnu vodovodnu mrežu. Korisnici su, prema uputama, trebali ubaciti poseban optički kabel u WC školjku i pustiti vodu kako bi se povezali na internet. Iako je informacija bila objavljena 1. travnja, mnogi su korisnici kontaktirali Google kako bi saznali gdje mogu nabaviti sustav.
Netflix i zabrana pretjeranog gledanja (2018.)
Streaming platforma Netflix 2018. je objavila kako uvodi novu tehnologiju koja prepoznaje pretjerano gledanje sadržaja te korisnicima privremeno onemogućuje pristup platformi. U poruci je stajalo: „Dosta je bilo, izađite malo van.“ Mnogi su se uplašili da će doista izgubiti mogućnost gledanja serija, dok su se drugi počeli raspitivati kako mogu isključiti ovu „novu značajku“.
Island i vulkan koji izbacuje kikiriki maslac (2010.)
Islandska televizija objavila je kako će poznati vulkan Eyjafjallajökull eruptirati na neobičan način, umjesto lave, izbacivat će kikiriki maslac. Iako je vijest objavljena na prvi april, mnogi su gledatelji povjerovali i počeli pretraživati internet tražeći dodatne informacije.
Taco Bell i kupnja Liberty Bell-a (1996.)
Američki lanac brze hrane Taco Bell 1996. je objavio da je kupio Liberty Bell, jedan od najpoznatijih američkih simbola, te ga preimenovao u „Taco Liberty Bell“. Vijest je izazvala bijes građana, a čak su i političari tražili službena objašnjenja. Tek kasnije je lanac priznao da je riječ o prvoaprilskoj šali.
BMW i automobil koji mijenja boju prema raspoloženju vozača (2017.)
BMW je 2017. godine objavio kako su razvili posebnu boju za automobile koja mijenja nijansu ovisno o raspoloženju vozača. Navodno je automobil postajao crven kad je vozač bio ljut, plav kad je bio opušten i zelen kada je bio sretan. Kupci su počeli nazivati salone raspitujući se kada će model biti dostupan.