LUCIAN PERIĆ: Zadar mora postati grad koji diše poduzetništvom

Kandidat za gradonačelnika Zadra, Lucian Perić, predstavio je svoj program s naglaskom na razvoj lokalnog poduzetništva. Kroz niz konkretnih mjera, Perić ističe važnost poreznih olakšica, boljeg korištenja gradske imovine i poticanja novih gospodarskih sektora kako bi Zadar postao grad s održivim ekonomskim razvojem i većim mogućnostima za mlade i poduzetnike.
– Zadar je grad s nevjerojatnim potencijalom. Imamo more, turizam, kreativne ljude, mlade koji žele ostati – ali nemamo sustav koji im to omogućuje.
– Zato kao kandidat za gradonačelnika Zadra, stavljam naglasak poduzetnike. Ne zbog populizma, već jer bez snažnog poduzetništva nema snažnog Zadra. Evo konkretnih mjera:
Smanjenje poreza na dohodak na 15%.
– Smanjenjem poreza na dohodak ljudima ostaje više novca u džepu – bilo da su poduzetnici, obrtnici ili zaposlenici. Poduzetnici s većom likvidnošću mogu lakše povećati plaće, zapošljavati nove ljude i biti konkurentniji na tržištu rada. Ako želimo da mladi ostanu u Zadru, onda moramo omogućiti kvalitetne poslove i dobre plaće – a to počinje pametnom poreznom politikom.
Ukidanje poreza na potrošnju:
– Porez na potrošnju od 3% možda se čini malen, ali ga većinom plaćaju ugostitelji – kafići, restorani, barovi – koji su već preopterećeni sezonskim radom i birokracijom. Planiram taj porez potpuno ukinuti ili ga pretvoriti u refundacijski fond – sav prihod od tog poreza na kraju godine vraćat će se natrag zadarskim poduzetnicima, a time porez prestaje biti kazna, a postaje alat za ulaganje u lokalni razvoj.
Gradska imovina – u ruke Zadrana:
– Grad Zadar ima stotine kvadrata prazne, neiskorištene imovine. To su prostori koji sada propadaju, a mogli bi biti mali obrti, coworking zone, umjetnički ateljei ili lokalne radionice. Moj plan je jasan: svaku neaktivnu gradsku imovinu staviti u funkciju i dati u najam isključivo Zadranima, uz pravedne uvjete i simbolične cijene. Na taj način ne samo da potičemo lokalno poduzetništvo, već čuvamo identitet grada.
Poticaji za mala i srednja poduzeća:
– Mala i srednja poduzeća su kotač gospodarstva. Oni zapošljavaju, ulažu i stvaraju vrijednost ovdje i sada. Grad mora biti partner, a ne prepreka – kroz subvencije, mentorstva, povoljne kredite, sufinanciranje opreme, digitalizaciju i izlazak na nova tržišta. Posebnu pažnju posvetit ćemo poduzetnicima koji djeluju i zimi, kada grad “zaspe” – jer Zadar mora biti aktivan 12 mjeseci u godini.
Otvaranje novih sektora:
– Ne možemo se više oslanjati samo na sezonski turizam. Grad mora poticati razvoj IT sektora, kreativnih industrija, održive proizvodnje, modernog obrtništva i startup kulture. To znači suradnju sa školama, fakultetima i inkubatorima, kao i ulaganje u infrastrukturu. Mladima moramo ponuditi priliku da ovdje ostanu i grade karijeru u suvremenim sektorima.
Žene poduzetnice – snaga koja mora dobiti više prostora:
– Žene u poduzetništvu i dalje su nedovoljno zastupljene, i to moramo mijenjati. Ne zato što je to “moderno”, već zato što žene donose novu energiju, stabilnost i inovativnost u poslovanje. Uvest ćemo posebne programe potpore za žene koje pokreću vlastite poslove – uključujući financijske poticaje, savjetodavne usluge, mentorstvo i javnu promociju njihovih uspjeha.
– Zadar može i mora bolje. Ali to neće doći samo od sebe. Potrebna je odlučnost, vizija i politika koja ima hrabrosti mijenjati stvari. Pozivam sve građane, mlade, stare da izađu na glasanje jer to je jedini način da se nešto promijeni.
– Lucian Perić
Kandidat za gradonačelnika Grada Zadra