SVEUČILIŠTE U ZADRU Filip Peraić kreirao vizuale za nove promotivne proizvode

Filip Peraić, dizajner svjetskog glasa i Zadranin, kreirao je posebne vizualne elemente za Sveučilište u Zadru. Tim povodom danas je u novom Studentskom domu predstavljeno rješenje koje će krasiti promotivne proizvode, bilo da se radi o majicama, torbama, šalicama, rokovnicima ili ručnicima. Ujedno su dodijeljene nagrade najuspješnijim učenicima i studentima koji su sudjelovali u  kreativnom natječaju na temu novih sveučilišnih vizuala.
Peraić je na temelju sveučilišne rozete osmislio niz vizualnih elemenata koji predstavljaju ključna područja znanosti kojima se Sveučilište bavi: humanističke i društvene znanosti, prirodne, tehničke, biomedicinske, zdravstvene i biotehničke.

Tri mediteranske boje istodobno evociraju zadarski krajolik i jasno označuju različita akademska područja: zemljana bež priziva kamenite bedeme i slojeve povijesti grada te nosi priču o humanističkim znanostima, plava, nadahnuta Jadranom, označava biomedicinske i zdravstvene, prirodne, tehničke i biotehničke znanosti koje počivaju na istraživanju i laboratorijskoj točnosti, a zelena se veže uz društvene znanosti koje promatraju odnose među ljudima i oblikuju održive javne politike. Zajedno, bež-plava-zelena tvore sustav vizualnih signala: zemlja-more-zelenilo, pružajući intuitivnu mapu sveučilišnih odjela, a istovremeno stapajući instituciju s njezinim prirodnim i povijesnim okruženjem.

– Ovo je suradnja kojoj sam pristupio vrlo emotivno jer radim u gradu u kojem živim, za jednu tako značajnu instituciju kakva je Sveučilište, a ne za klijente koji su najčešće jako daleko. Ovaj moj rad je produžetak postojećeg vizualnog identiteta kojega smo htjeli približiti mladima i nadam se da će dobro reagirati, rekao je Peraić.

Zadatak je, ističe, bio složen jer je trebalo u nekoliko portreta i boja prikazati veliki broj odjela i znanstvenih disciplina koje se studiraju na zadarskom sveučilištu, a da se istovremeno mogu aplicirati na široku paletu proizvoda.

Zadovoljstvo napravljenim izrazio je i prorektor Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Marko Lukić.

– Rozeta ja nastala prije tri godine kao simbol Sveučilišta i ideja nije bila osuvremeniti ju, nego nadopuniti i učiniti prepoznatljivim ne samo u akademskoj zajednici, nego i mlađoj populaciji, kulturnoj sceni, da i onima koji dođu u Hrvatsku priča o sveučilištu  na jedan opušten, komunikativan način. Svaki lik predstavlja jedno od područja i omogućava studentima da se pronađu u nekom od ovih identiteta, istaknuo je Lukić.

Ideju o suradnji s Peraićem inicirala je doc. dr. sc. Gabrijela Vidić, koja je dugo pratila Filipov rad, od portreta NBA zvijezde Jamesa Hardena koji su ga plasirali na globalnu scenu, pa do posljednjih suradnji s najuglednijim svjetskim magazinima i brendovima.

– Filip je bio prvi kojemu smo se obratili jer je on svjetski poznati dizajner, a živi u našoj sredini. Kroz razgovore smo došli o ovim motivima koji reflektiraju ono što mi jesmo, a da nisu sterilni nego da neki turisti koji dolaze iz drugih zemalja požele kupiti majicu, rekla je Vidić.

Ovom prilikom dodijeljene su i nagrade najuspješnijim sudionicima kreativnog natječaja na temelju novih vizualnih elemenata. Ukupno je pristiglo 28 radova, a prvu nagradu osvojile su Izabela Kero i Ela Giergia iz Prirodoslovno-grafičke škole sa stiliziranim, dekonstruiranim licem koje se sastoji od geometrijskih likova i koji je, prema Peraiću, vrlo ozbiljan i zreo rad. Drugu nagradu zaslužila je Ivana Dušković, studentica diplomskog studija Digitalno komuniciranje na Sveučilištu u Zadru, a treće Kristijan Samaržija, učenik Prirodoslovno-grafičke škole.

Nakon proglašenja nagrada učenici i studenti mogli su u neformalnom razgovoru, uz moderatorice Ivanu Zrilić i Đinu Jakir, razgovarati s Peraićem , doznati više o  njegovom stvaralaštvu te dobiti savjete za svoju budućnost.
Novi promotivni proizvodi Sveučilišta u Zadru dostupni su u Sveučilišnoj knjižnici Citadela.

 

 

 

 

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...