HOĆE LI ERLIĆ ŠTO PROMIJENITI? Grad ima dva odjela za “poslove gradonačelnika”, a u njima radi desetero djelatnika!

Grad Zadar u javnom prostoru česti komunicira riječ “Ured gradonačelnika”, međutim malo građana zna da je dosadašnji gradonačelnik Branko Dukić za svoje poslove na raspolaganju imao – dva odjela.
Jedan je Upravni odjel za poslove kabineta Gradonačelnika, a drugi Upravni odjel za poslove Gradonačelnika i Gradskog vijeća. Osim što je u nazivu ovog drugog dodano i “Gradsko vijeće”, jasno je da za zadarskog gradonačelnika rade dva upravna odjela. A kada provjerite što radi jedan, a što drugi, otkrijete da im se poslovi u dobrom dijelu preklapaju, a ukupno imaju zaposlenih deset djelatnika. Krenimo redom.
U Upravnom odjelu za poslove kabineta Gradonačelnika, osim prvog čovjeka Grada, tu je i njegov zamjenik, zatim pročelnik kabineta gradonačelnika, pa zamjenik pročelnika, voditeljica Odsjeka za informiranje i odnose s građanstvom te viši savjetnik-specijalist Odsjeka za međunarodnu suradnju. Dakle, taj odjel, bez gradonačelnika, broji petero ljudi.
No, tu je i Upravni odjel za poslove Gradonačelnika i Gradskog vijeća u kojemu je zaposleno još petero djelatnika, a to su: pročelnica, pomoćnica pročelnice, referentica za poslove Ureda grada, referentica za pripremu sjednica Gradskog vijeća i referentica za izradu akata gradonačelnika.
Dakle, osim pročelnice i njene zamjenice, u ovom odjelu imamo i “referenticu za poslove Ureda grada”, ali i referenticu koja priprema akte gradonačelnika. Očito je ovdje posla jako puno čim su zaposlili i referenticu za poslove Ureda Grada, ali i onu za pripremu akata gradonačelnika.
No, opis poslova ovih dvaju odjela pokazuje da je u nekim dijelovima riječ o jednom te istom poslu, pa tako za Upravni odjel za poslove kabineta Gradonačelnika navode da obavlja “stručne i administrativne poslove za potrebe obnašanja dužnosti gradonačelnika, poslove odnosa s javnošću, prezentacije i promidžbe Gradonačelnika i Grada, poslove međugradske i međunarodne suradnje”.
– A naročito: informiranje javnosti, odnose s građanstvom i medijima, ostvarivanje prava na pristup informacijama, uređivanje i održavanje službene web stranice Grada i komunikaciju putem društvenih mreža. Obavlja poslove vezano uz protokolarna i prigodna primanja, suradnju s državnim tijelima, drugim jedinicama lokalne samouprave, organizacijama, ustanovama i udrugama u zemlji i inozemstvu za potrebe Gradonačelnika i zamjenika Gradonačelnika, navodi se u opisu posla ovoga odjela.
Međutim, i za Upravni odjel za poslove Gradonačelnika i Gradskog vijeća piše da – “surađuje s državnim tijelima i jedinicama lokalne i područne samouprave, ustanovama i drugim subjektima za potrebe Gradonačelnika i zamjenike Gradonačelnika”.
Obavljaju, dakle, iste ili slične poslove te se u nekima sasvim preklapaju.
Ostaje stoga vidjeti hoće li Erlić uvesti kakve promjene ili će zadržati postojeću situaciju po pitanju broja djelatnika, kao što je slučaj u ova dva upravna odjela koji služe za “poslove gradonačelnika”.