SVEVREMENSKA PERCEPCIJA JURAJA ARASA Kroz oportunizam prema Desnici viđenje Čovjeka

Dobar vam dan dobri i loši ljudi, zdravi i zadovoljni bili
Vraćam se desetak godina unatrag jer me i danas oduševljava sjajni tekst zadarskoga glumca u Kazalištu lutaka i voditelja Teatra VeRRdi (sada izvan Zadra) Juraja Arasa. U njegovoj monodrami “Desnica:Igre proljeća i smrti” briljantna je svevremenska percepcija za svakoga odbačenog Čovjaka a zaslužnika, što je Aras prikazao kroz tvrdi oportunizam prema velikom hrvatskom književniku Vladanu Desnici. Nije zato što su i Aras i Desnica Zadrani. Oba su u Zadru rođeni i u njemu živjeli. Aras živi i danas, a Desnica je u mladenačkim danima. Dakle, nije stoga, nego što je Arasu odbacivanje Desnice poslužilo za maestralnu poruku.
– Za njega nema prostora, uvijek zbog raznoraznih razloga. Ili se njegov tekst percipira kao jako profiliran i misaon, pa nije za mainstream, ili Desnica općenito ne valja u društveno – političkom smislu. Komunistima je buržuj, buržujima je odmetnik, Hrvatima je Srbin, Srbima je Hrvat, vjernicima ateist, ateistima mistik – a ono: samo Čovjek.
Kao što nečije riječi o drugome uvijek više kažu o autoru, nego o bjektu njegova pisanja, tako je Juraj Aras ovim spomenikom Čovjeku pokazao koliko je on veliki Čovjek, a koliko su Desnica i Aras bili na “istoj valnoj dužini” svjedoči tekst iz naslovne fotografije.