TIHA, IZVRSNA I BRILJANTNA Učenica iz Biograda na Moru – Petra Prtenjača blista znanjem i marljivošću, ponos obitelji i grada!

U vremenu kada se često govori o odlascima mladih i izazovima u obrazovanju, iz Biograda na Moru stiže priča koja vraća vjeru u budućnost, rad, znanje i vrijednosti koje donose istinsku izvrsnost. Petra Prtenjača, učenica Osnovne škole Biograd, postigla je nešto što se rijetko viđa – gotovo savršen rezultat na nacionalnim ispitima, pokazujući pritom ne samo iznimnu darovitost, već i nevjerojatnu radnu etiku, organiziranost i skromnost. Petra je primjer djevojke čiji je uspjeh plod predanosti, znatiželje i potpore obitelji, škole i zajednice, a njezini rezultati naprosto ostavljaju bez daha.

Stotka iz biologije. Stotka iz fizike. Devedesetšest posto iz engleskog jezika. Pet postotaka manje iz matematike. Kemija i geografija s 94 posto, povijest s 92, a hrvatski jezik s vrlo dobrih 78 posto. Iza tih brojki ne kriju se samo ocjene, već godine upornosti, učenja, volje za znanjem i beskrajne radoznalosti. Petra nije učenica koja se nameće, ona je tiha snaga razreda i svoje generacije, a upravo u toj tišini i leži njezina veličina – dok drugi govore, Petra radi.

Ova svestrana djevojka sudjelovala je na županijskim natjecanjima iz čak četiri predmeta – biologije, fizike, informatike i povijesti – i to redovito, u sedmom i osmom razredu. Ne samo da su to zahtjevna područja znanja, već pokazuju širinu njezinih interesa i sposobnosti. Njeno znanje prepoznato je i na višim razinama – bila je aktivna sudionica međunarodnog projekta “Djevojčice u STEM-u”, koji promovira uključivanje djevojčica u znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku, čime Petra dokazuje da su granice tamo gdje ih sami postavimo. Uz to, pohađala je i kamp za darovite učenike “Znanstvena avantura” u organizaciji Udruge Eduka, gdje je svoje znanje i vještine dodatno brusila u društvu sebi sličnih mladih umova.

I dok bi mnogi ovakve rezultate popratili slavljenjem i isticanjem, Petra ostaje dosljedna sebi – skromna, samozatajna i usmjerena na bitno. U razgovoru kaže da je ključ svega dobra organizacija – slušanje na satu, redovito ponavljanje kod kuće i ravnoteža između obveza i slobodnog vremena. Petra ne propušta ni druženja, ni šetnje, ni bilo što iz uobičajenih generacijskih zanimacija. I to je ono što je čini još većom – ravnoteža između vrhunskih rezultata i jednostavne životne radosti.

Petra svoju obrazovnu priču planira nastaviti u jednoj od zadarskih gimnazija, a u budućnosti se vidi u svijetu kemije. Jasno joj je kamo ide i što voli, i to sa zrelošću i sigurnošću koja nadilazi njezine godine. U njoj prepoznajemo buduću znanstvenicu, inovatoricu, osobu koja će ustrajati u onome što voli i što radi, i pritom ostati vjerna sebi i svojim korijenima.

Ponosi se njome njezina obitelj, ponose se prijatelji, učitelji i cijeli Biograd. Ravnatelj škole Joško Brtan naglašava kako je Petrin uspjeh odraz njezina rada, ali i rada cijelog kolektiva koji učenicima nastoji pružiti najbolje moguće uvjete, usprkos organizacijskim i infrastrukturnim izazovima. Posebno ističe da će dovršetak dogradnje škole i prelazak na jednosmjensku nastavu, koji se očekuje na jesen, dodatno unaprijediti radne uvjete i otvoriti još više prostora za razvoj potencijala svih učenika i učenica, među kojima već sada punim sjajem kao uzor vršnjacima i svima ostalima sjaji Petra Prtenjača.

Gradonačelnik Ivan Knez također se pridružio čestitkama, rekavši kako brojke nikada ne lažu i da Petrini rezultati govore sami za sebe:  njezina volja, rad i prirodna inteligencija nadilaze obične okvire, a podrška Grada – kako ističe – samo je mali, ali važan doprinos njezinom daljnjem napredovanju. Petra Prtenjača nije samo ponos Biograda, ona je dokaz da se znanje, trud i upornost isplate. U vremenu koje često nagrađuje površnost, ona vraća fokus na ono bitno – sadržaj, marljivost i prave vrijednosti. Čestitke Prtenjači, njezinoj obitelji, mentorima i školi. Bravo i samo tako dalje – jer svijet treba više Petri.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...