23212 TKON – OPĆINA PAŠMAN Problem s dostavom pošte, kućnim i poštanskim brojevima

Ključ u ažurnim podacima…
Na otoku Pašmanu sve je više pritužbi mještana zbog problema s dostavom pošte na kućne adrese, mnogi se pitaju zašto pošiljke ne stižu uredno iako su poslane na poznate adrese, a odgovor se krije u kombinaciji neoznačenih kućnih brojeva, neažurnih podataka i nedavne promjene poštanskog ureda.
Katastarski ured je još 2018. godine svim objektima na području Općine Pašman dodijelio službene kućne brojeve, time je vlasnicima nekretnina nametnuta obveza postavljanja vidljivih pločica s brojem, u skladu s Odlukom o komunalnom redu i pravilnicima koji reguliraju označavanje zgrada. No, unatoč tome, mnoge kuće i dalje nemaju ispravno postavljene brojeve, pa poštari, suočeni s neoznačenim fasadama, često ne mogu pronaći točnu adresu primatelja.
Pločice s kućnim brojevima moraju biti izrađene od trajnog materijala, petrolej plave boje, dimenzija 20 x 15 centimetara, s bijelim arapskim brojevima. U naseljima s imenovanim ulicama ili trgovima pločica mora sadržavati i naziv ulice, a vlasnici koji ne znaju koji im je broj dodijeljen, mogu ga provjeriti putem Geoportala ili zatražiti u katastarskom uredu. Pločice se mogu nabaviti u specijaliziranim trgovinama, putem interneta, pa čak i u poštanskim uredima.
Dodatni problem nastaje kada vlasnici nekretnina ne ažuriraju podatke kod važnih pošiljatelja poput Hrvatske elektroprivrede ili teleoperatera. Ako pošiljatelji koriste stare adrese, poštari ne mogu povezati te podatke s novim kućnim brojevima i dostaviti pošiljku na pravu lokaciju. Upravo zato važno je pravovremeno obavijestiti sve institucije i tvrtke o promjeni kućnog broja.
Situaciju dodatno komplicira činjenica da je za područje Općine Pašman nedavno promijenjen poštanski ured, pa umjesto dosadašnjeg, sada je nadležan ured 23212 Tkon. To znači da uz novi kućni broj, svi pošiljatelji trebaju biti informirani i o novoj poštanskoj adresi kako bi pošiljke sigurno stigle na pravu destinaciju, napominju iz Općine za portal Otok Pašman. Kako ističu iz Općine Pašman, rješenje leži upravo u odgovornosti vlasnika nekretnina — potrebno je postaviti jasno vidljive kućne brojeve, ažurirati podatke kod svih pošiljatelja te voditi računa o novoj poštanskoj organizaciji. Tek tada dostava može funkcionirati uredno i bez zastoja.