BOLNICA: “Netočno je da djelatnici nemaju druge opcije osim plaćanja redovite cijene, imaju pravo na povlaštenu mjesečnu kartu”

Nakon što smo objavili članak o naplati parkiranja unutar kruga Opće bolnice Zadar, redakcija Antene Zadar dobila je službeni demanti iz ureda ravnatelja bolnice, a njihov odgovor prenosimo u cjelosti:

“Poštovana redakcijo Antene Zadar,

zahvaljujemo što ste prepoznali važnost teme parkiranja u krugu Opće bolnice Zadar te što ste kontaktirali ustanovu radi prikupljanja informacija. Međutim, radi potpunog i točnog informiranja javnosti, osjećamo odgovornost ukazati na nekoliko nepotpunih ili pogrešno interpretiranih tvrdnji iznesenih u članku, koje zahtijevaju preciziranje i ispravak.

1. Svrha naplate parkiranja nije prihod, već red i sigurnost

Napomena iz članka da je naplata uvedena bez razumijevanja potreba pacijenata i djelatnika nije točna. Sustav naplate parkiranja uveden je temeljem Odluke Upravnog vijeća bolnice, ne radi ostvarivanja dodatnih prihoda, već kako bi se osigurao red i dostupnost parkirališnih mjesta za one kojima su ona stvarno potrebna – prvenstveno pacijentima, hitnim službama, roditeljima s djecom, osobama s invaliditetom i medicinskom osoblju u pripravnosti.

Zamislite da dolazite u bolnicu iz puke potrebe. Bolesni ste, zabrinuti ste za člana obitelji, vodite dijete na pregled ili hitnu intervenciju i nemate gdje parkirati ili jedino slobodno mjesto je ono na kojem, ako parkirate, blokirate vozilo hitne pomoći koje prevozi po život ugroženog pacijenta. Upravo zbog takvih situacija sustav je uveden.

2. Sustav sprječava zloupotrebe koje su bile svakodnevne

Prije uvođenja kontrole, parkiralište bolnice redovito su koristili građani koji nisu imali nikakve veze s bolnicom – turisti, posjetitelji plaže, kamperi i dr. Zaposlenici, ali i pacijenti, tada nisu mogli pronaći slobodno mjesto ni u ranim jutarnjim satima, što je stvaralo znatno veći stres i probleme od same cijene parkiranja.

3. Prava pacijenata i hitnih slučajeva su zaštićena

Članak neispravno implicira da svi pacijenti plaćaju parkiranje bez iznimke. Istina je sljedeća:

Ne plaćaju u krugu bolnice (zona 1):

• pacijenti koji su hitno hospitalizirani,

• roditelji koji hitno dovezu dijete,

• osobe s invaliditetom,

• osobe koje moraju ostati u pratnji hitno zaprimljenog
pacijenta.

Za sve korisnike:

– predviđeno je 30 minuta besplatnog zadržavanja unutar bolničkog
kruga.

Sve ostalo dostupno je javno – putem oglasnih ploča unutar bolnice i na službenoj web stranici.

4. Djelatnici imaju pravo na povlaštene karte

Netočna je tvrdnja da djelatnici nemaju druge opcije osim plaćanja redovite cijene. Svi zaposlenici i samo zaposlenici imaju pravo na povlaštenu mjesečnu kartu za označena parkirališta u blizini bolnice.

Isto tako, važno je napomenuti da je cijeli sustav samoodrživ – održavanje infrastrukture, sustava naplate i plaće djelatnika ne financiraju se iz zdravstvenih doprinosa osiguranika, već isključivo iz naknada za parkiranje. Višak prihoda vraća se u sustav kroz poboljšanja kvalitete zdravstvene skrbi.

5. Tehnička ograničenja i realnost sustava

U članku se implicira da bi sustav trebao automatski razlikovati „pacijenta“ od „posjetitelja plaže“. Takav sustav u ovom trenutku ne postoji ni u jednoj zdravstvenoj ustanovi u zemlji i tehnički je, pravno i financijski neizvediv.

Zaključno

Opća bolnica Zadar nije protiv pacijenata – mi postojimo zbog pacijenata. Cijeli sustav parkiranja uveden je upravo kako bi se njima omogućio lakši, sigurniji i dostupniji pristup skrbi. Otvoreni smo za kritike, ali one moraju biti utemeljene na činjenicama.

Zahvaljujemo još jednom na interesu i pozivamo sve građane da se za točne informacije o pravilima parkiranja informiraju putem službenih komunikacijskih kanala Opće bolnice Zadar”- priopoćili su iz ureda ravnatelja OB Zadar.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...