PONOĆNA ZVONA Film Orsona Wellesa oduševio publiku na početku ciklusa rane glazbe u Zadru

Sinoć je u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači održan prvi program ciklusa rane glazbe koji potpisuje renomirana muzikologinja i umjetnica Katarina Livljanić. Zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta, projekcija je premještena iz prvotno planiranog atrija crkve sv. Nikole, no to nije umanjilo interes publike koja je ispunila dvoranu i uživala u posebnoj filmskoj večeri.
U suradnji s Kino Zonom prikazan je film Ponoćna zvona slavnog redatelja Orsona Wellesa, djelo koje spaja nekoliko Shakespeareovih drama u jednu snažnu filmsku cjelinu. Welles je u filmu utjelovio legendarnog Falstaffa, a posebnost ovog ostvarenja leži i u njegovoj glazbenoj podlozi, koja uključuje brojne citate renesansne glazbe. Bio je to jedan od prvih filmova koji je kao glazbenu kulisu koristio upravo ranu glazbu, čime je otvorio put za nove pristupe u filmskom zvuku.
Radnja filma smještena je u Englesku početkom 15. stoljeća i prati mladog kraljevića Hala, nasljednika kralja Henrika IV, koji dane provodi u razuzdanom društvu s alkoholu sklonim Sir Johnom Falstaffom. Henrik IV, razočaran sinovim načinom života, smatra ga nedostojnim prijestolja, no nakon njegove smrti Hal postaje kralj Henrik V i prekida prijateljstvo s Falstaffom, odabirući put državničke odgovornosti.
Projekcija filma bila je i podsjetnik na šezdesete godine prošlog stoljeća, kada su se na samim počecima zadarskog festivala počeli afirmirati programi posvećeni ranoj glazbi. Upravo tada započeo je interes za dovođenje izvođača koji njeguju srednjovjekovni i renesansni repertoar, čime je Zadar zakoračio među gradove s prepoznatljivim profilom glazbenih manifestacija.
Prije same projekcije publici se obratila Katarina Livljanić, voditeljica ciklusa, koja je najavila i preostala događanja ovog posebnog tematskog bloka. Tako su pred publikom nastupi Paola Pandolfa i Amélie Chemin te svjetska premijera programa Ansambla Dialogos u suradnji s Pinom De Vittoriom, koji će se održati u sklopu 65. Glazbenih večeri u Sv. Donatu.
Na kraju večeri posebno je odjeknula misao samog Wellesa, kojom je jednom prilikom opisao svoj film: „Kada bih htio ući u raj na temelju jednog jedinog filma, to je film kojeg bih ponudio. Mislim da je to zato što je za mene najmanje nesavršen; dopustite mi da to tako kažem. Uspješniji je od ičega što sam pokušao učiniti s bilo čime drugime.”…
Projekcija je ostvarena u suradnji s Kino Zonom i otvorila je ovogodišnji ciklus rane glazbe na način koji je potvrdio da Zadar i dalje čuva i njeguje svoju dugu tradiciju povezivanja umjetnosti, povijesti i suvremenog izraza. (PL)