PRVI VLAK U ZADRU Petnaest tisuća na dočeku

Dobar vam dan dobri i loši ljudi, zdravi i zadovoljni bili
Trebala je proći 121 godina od prijedloga za gradnju željezničke pruge prema Zadru do dolaska prvog vlaka u Zadar. U časopisu La Dalmazia (izlazio u Zadru) u članku Strade ferate in Dalmazia pojavio se 1846. prijedlog o gradnji željezničke pruge u Dalmaciji s odvojkom za Zadar, da bi tek 1953.počelo se s izgradnjom u Kninu smjernice prema Zadru. Dovršena je nakon 14 godina i prvi vlak u Zadar stigao je 18. lipnja 1967.. Iako je cijeli dan kišilo, prvu “feratu” dočekalo je čak 15 tisuća ljudi. “Mravinjak” se protezao više od 200 metara, sve dio podvožnjaka za Arbanase. Bio je to najveći narodni skup do tada u Zadru održan.
Svečanost je otvorio tek izabrani gradonačelnik Kažimir Zanki, do tada direktor pekarskog poduzeća Danilo Štampalija.Mnoštvo političara predvodila je Savka Dabčević Kučar. Željeznička dionica Knin-Zadar trebala je biti otvorena za Titov rođendan 25. svibnja, ali su radovi kasnili, pa je svečanost održana tri tjedna kasnije. U današnje doba, u državi Hrvatskoj, vlak od Knina do Zadra godinama nije vozio. Sad se planira prugu, koja prolazi kroz Bibinje i oskvrnjuje ga, premjestiti, pa bi Zadar s Kninom i dalje opet trebao biti željeznicom povezan. No, planovi se stalno mijenjaju, pa nije sigurno kad će i kuda nova poveznica prolaziti.
P.S.
Isprika Nenadu Pjevalici za previd u mojem tekstu od petka. Igrao je za zadarsku Voštarnicu i u njemačkom drugom razredu.