ZADNJI DAN NATJEČAJA Koga će Erlić staviti na mjesto pročelnika Ureda gradonačelnika?

Danas je zadnji dan prijava na natječaj za pročelnika Ureda gradonačelnika, a zadarsku javnost jako zanima koga će gradonačelnik Šime Erlić postaviti na ovo mjesto.
U natječaju ističu kako je riječ o poslu na neodređeno vrijeme, uz obvezni probni rad od 3 mjeseca, no taj koga Erlić izabere na ovu dužnost neće morati odrađivati nikakav probni rok jer taj je uvjet, naravno, samo puka formalnost.
Naime, na čelo svojega ureda Erlić će staviti nekog od povjerenja, blisku osobu s kojom može otvoreno komunicirati, kao što to sada čini, primjerice, s dugogodišnjim prijateljem, svojim zamjenikom Antom Ćurkovićem koji je do lokalnih izbora bio pročelnik Ureda gradonačelnika Branku Dukiću.
U HDZ-u se čak može čuti kako s neki vjerovali da će Erlić ukinuti ovo mjesto koje desetljećima nije ni postojalo jer su gradonačelnici funkcionirali bez pročelnika svojega ureda i imali glasnogovornice.
Naime, bivši gradonačelnik Branko Dukić na raspolaganju je imao čak dva odjela – jedan je Upravni odjel za poslove kabineta Gradonačelnika, a drugi Upravni odjel za poslove Gradonačelnika i Gradskog vijeća. Osim što je u nazivu ovog drugog dodano i “Gradsko vijeće”, iz popisa na stranicama Grada jasno je da za zadarskog gradonačelnika rade dva upravna odjela. Kada se analizira što radi jedan, a što drugi, dođete do zaključka da im se poslovi u dobrom dijelu preklapaju, a ukupno imaju zaposlenih deset djelatnika.
U Upravnom odjelu za poslove kabineta Gradonačelnika, osim prvog čovjeka Grada, tu je i njegov zamjenik, zatim pročelnik kabineta gradonačelnika, pa zamjenik pročelnika, voditeljica Odsjeka za informiranje i odnose s građanstvom te viši savjetnik-specijalist Odsjeka za međunarodnu suradnju. Dakle, taj odjel, bez gradonačelnika, broji petero ljudi.
U Upravnom odjelu za poslove Gradonačelnika i Gradskog vijeća, pak, zaposleno je još petero djelatnika: pročelnica, pomoćnica pročelnice, referentica za poslove Ureda grada, referentica za pripremu sjednica Gradskog vijeća i referentica za izradu akata gradonačelnika.
Nakon natječajnog postupka stoga ćemo znati kome će Erlić povjeriti posao vođenja svojega ureda i hoće li biti ikakvih promjena ili će zadržati zatečenu situaciju s čak dva odjela za “poslove gradonačelnika”.
Naime, u natječaju se navode i poslovi koje bi pročelnik Ureda gradonačelnika obavaljao, a popis je poveći, kako bi se valjda ostavio dojam da je riječ o doista neophodnoj funkciji, iako je uvedena tek prije nekoliko godina.
Pročelnik tako rukovodi i upravlja radom Upravnog odjela te osigurava zakonitost rada i provodi obveze utvrđene zakonom, odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika, vodi brigu o efikasnom, zakonitom i pravovremenom obavljanju poslova iz djelokruga rada Upravnog, navodi se u natječaju, uz zanimljivu opasku da obavlja i poslove “najviše razine koji uključuju planiranje, vođenje i koordiniranje povjerenih poslova”.
Ali, to nije sve – novi pročelnik ili pročelnica doprinosit će i “razvoju novih koncepata te rješavanju strateških zadaća za Grad” te čak i ostvaruje “kontakte s pravnim i fizičkim osobama u svezi rješavanja prioritetnih problema u gradu Zadru, suradnje s drugim gradovima i regijama”.
Kada vidite popis ovih zadataka, osobito onaj o “strateškim zadaćama za Grad”, zapitate se kako su uopće toliki zadarski gradonačelnici radili bez pročelnika svojega ureda i obavljali poslove dvostruko bolje nego njihovi nasljednici?
Ali, valjda je onaj tko je izmislio “Odjel za poslove kabineta gradonačelnika” znao zašto je to učinio, mada i dalje nije jasno zašto je morao biti osnovan čitav jedan odjel radi – kabineta gradonačelnika?