ZADARSKA ŽUPANIJA ‘Premium turizam’ traži – otvorene objekte cijele godine i sustavna ulaganja!
ZADARSKA ŽUPANIJA
Na konferenciji “Premium turizam kao pokretač razvoja Zadarske županije”, koju je u hotelu Hyatt Regency Zadar organizirao Zadarski list, jasno je definiran strateški cilj za budućnost – lagani odmak od masovnog ljetnog turizma i fokus na cjelogodišnji premium segment.
Župan Josip Bilaver istaknuo je da je više od 50 posto svih noćenja i dalje koncentrirano u tri ljetna mjeseca. Takva sezonalnost stvara golem udar na komunalnu infrastrukturu te sve više stvara problem domaćem stanovništvu.
“Kako bismo ublažili negativne učinke sezonalnosti i masovnog turizma, ali i potaknuli širenje sezone na ostali dio godine, nužno je pažljivo planiranje te inovativne strategije na kojima se radi. Turizam novoga doba mora biti održiv jer turisti itekako imaju sve veću svijest o održivosti. Oni žele posjetiti odredišta koja brinu o lokalnoj zajednici, okolišu, kulturi i društvu općenito. Takva odredišta nude im autentičnost i doživljaj. Stoga je važno prije svega uložiti u infrastrukturu, od one prometne do smještajnih kapaciteta”, istaknuo je župan Bilaver koji je kao pozitivni iskorak i primjer ulaganja u smještajne kapacitete visoke kategorije naveo ovogodišnje otvaranje novih hotela (Hyatt u Zadru, Molum u Svetom Filipu i Jakovu, Hilton u Preku), kao i sve veći broj luksuznih vila u zaleđu, koje postaju novootkriveni turistički biseri Zadarske županije…
Dodatno, sustavno se radi na osiguravanju cjelogodišnjih zrakoplovnih linija – cjelogodišnja linija Zadar-München očekuje se već od 2027. godine, a pregovara se i s Ryanairom oko cjelogodišnjeg povezivanja Zadra s europskim destinacijama.
Panel konferencije je okupio niz djelatnika iz turističkog sektora – Valentin Röttger, generalni direktor hotela Hyatt Regency Zadar, Dino Sokol, direktor hotela Molum Hotel and Residences u Svetom Filipu i Jakovu, Josip Stulić, čelni čovjek za poslovanje na području Južne Europe u agenciji Awaze, Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za komunikacije i marketing pri HGK, Ivan Čevra, predsjednik uprave Stanić Beverages, Josipa Jutt Ferlan, glavna direktorica Hiltonovih hotela u RH.
Kako bi se uspješno produžila sezona, sudionici konferencije naveli su važnost ulaganja u selektivne oblike turizma poput kongresnog, poslovnog i zdravstvenog turizma. Kako je istaknuto, ključna je stvar da što više hotela i restorana ostane otvoreno i izvan glavne sezone, a da se u predsezoni i posezoni razvijaju festivalska, sportska i kulturna događanja (poput Europskog stolnoteniskog prvenstva koje će ovog listopada ugostiti Zadar).
Zaključak konferencije bio je jasan: premium turizam traži sustavan rad i ulaganje u znanje i vještine kako bi se dostigao standard koji zahtijevaju moderni, informirani i zahtjevni gosti.





