SEZONA PROŠLA, GRAD SPAVA Kako probuditi Zadar iz jesensko-zimskog sna?

Zadar je grad koji živi u ritmu ljeta – obasjan suncem, preplavljen turistima i događanjima, privlači tisuće posjetitelja svojom poviješću, morem i šarmom Mediterana. No čim temperature padnu i posljednji gosti otputuju, grad kao da utihne, povuče se u sebe i zaboravi da bi i zima mogla biti njegovo doba. Upravo na tu temu osvrnuo se Marko Mijić, predsjednik Udruge umirovljenika “Treća dob” Zadar i dugogodišnji turistički djelatnik, poznat po svom realnom, ali uvijek konstruktivnom pogledu na razvoj grada. Njegova objava na Facebooku počinje duhovitim, ali znakovitim prizorom – transparentom koji obećava da se “nešto događa u gradu”. No, kako sam Mijić piše, umjesto najave oživljavanja zimskog turizma, ispostavilo se da je riječ o promociji filma.

U nastavku je njegova objava u cijelosti — promišljena, iskrena i poticajna refleksija o tome što bi Zadar doista trebao učiniti da zasja i – u jesensko-zimskom ruhu:

“…Obradovao me transparent iznad Glavnih gradskih vrata kod mosta, na kojem je pisalo – nešto se događa u gradu!
Poveselio sam se da se radi o novim sadržajima, koji bi Zadar etablirali u zimsku turističku destinaciju, kad ono radi se o još većem događaju – promociji filma o Tornadu! Time sam ostao uskraćen za informaciju – Što bi se trebalo dogoditi u Zadru da postane poželjna zimska destinacija, pa evo nekih mojih razmišljanja.
Opće je poznato da je Zadar grad bogate povijesti, kulturne baštine i iznimne prirodne ljepote. Ljeti je jedno od najposjećenijih mjesta na hrvatskoj obali, ali tijekom zime gradske ulice postaju tiše, a turistička ponuda znatno skromnija. Da bi Zadar postao poželjna zimska destinacija, potrebno je razviti jasnu strategiju koja bi spojila kulturu, gastronomiju, zabavu i autentičan doživljaj Dalmacije u hladnijim mjesecima.
Prije svega, potrebno je oživjeti gradski centar tijekom zimskih mjeseci. Uvođenjem zimskih festivala, poput „Zadarske zime svjetla“ ili „Adventa uz more“, grad bi mogao privući domaće i strane posjetitelje. Osvijetljene ulice, božićni sajam s lokalnim proizvodima, koncerti i klizalište uz more stvorili bi toplu i živu atmosferu koja bi potaknula dolazak turista. Takvi događaji već su se pokazali uspješnima u gradovima poput Zagreba, koji je svoj advent pretvorio u međunarodno prepoznat brend.
Drugo, kulturna ponuda trebala bi se dodatno razvijati. Zadar posjeduje bogatu povijest, od rimskih ostataka do renesansnih spomenika, a muzeji poput Arheološkog i Pomorskog mogu postati središta zimskih kulturnih manifestacija. Organiziranje zimske kulturne sezone s kazališnim predstavama, izložbama i koncertima klasične glazbe pridonijelo bi kulturnom turizmu, koji je sve popularniji među posjetiteljima iz Europe.
Treće, gastronomska scena mogla bi igrati ključnu ulogu. Promocija dalmatinskih zimskih specijaliteta – poput bakalara, tripica, fritula ili kuhanog vina s lokalnim aromama – stvorila bi autentičan gastronomski doživljaj. Restorani i konobe mogli bi ponuditi posebne „zimske menije“ te organizirati gastro-manifestacije koje povezuju lokalne proizvođače, kuhare i posjetitelje…
Ne treba zanemariti ni smještajne i marketinške aspekte. Hoteli bi mogli nuditi posebne zimske pakete s povoljnijim cijenama i dodatnim sadržajima poput wellnessa, masaža ili vođenih tura gradom. Ulaganje u digitalni marketing i suradnja s influencerima mogla bi pridonijeti stvaranju imidža Zadra kao destinacije za odmor i zimi, a ne samo ljeti.
Na kraju, važan je i osjećaj zajedništva. Lokalno stanovništvo treba biti uključeno u stvaranje zimskog duha grada – kroz radionice, volonterske akcije i lokalne događaje koji bi povezivali građane i turiste–.
Ako bi Zadar uspio ostvariti sve navedeno – kombinaciju svjetla, kulture, hrane i zajedništva – mogao bi postati jedna od najpoželjnijih zimskih destinacija na Jadranu” – uvjeren je nekadašnji turistički djelatnik s nizom zanimljivih promišljanja na društvenim mrežama. (PL)
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...