ZAJEDNO ZA BOLJI ZADAR Ugostitelji i gradske službe raspravili ključne izazove i rješenja za održivi turizam
TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA ZADRA/BOJAN BOGDANIĆ
Na konferenciji su predstavljeni i rezultati istraživanja zadovoljstva gostiju i kvalitete usluge u Zadru, koje se provodilo tijekom 2024. i 2025. godine u suradnji s tvrtkom Feel IQM, pod nazivom „Integralno upravljanje kvalitetom u destinaciji”.
Središnji dio programa bila je panel-rasprava „Zajedno za bolji Zadar: suradnja javnog i privatnog sektora u turizmu”, na kojoj su zadarski ugostitelji aktivno iznosili svoje ideje, prijedloge i sugestije na rad gradskih komunalnih tvrtki, sve s ciljem da se čim prije dođe do konkretnih i održivih rješenja.
Šime Erlić, gradonačelnik Grada Zadra, ujedno i predsjednik TZ-a, poručio je na otvorenju konferencije kako se turistička sezona u Zadru polako pretvara u cjelogodišnji turizam, što ovakve sastanke između javnog i privatnog sektora čini još važnijima.
– Iako su najave prije ljeta bile pesimistične, sezona je prošla iznad svih očekivanja. U listopadu smo još bolji nego prošle godine, tako da s pravom možemo očekivati dobar rezultat i do kraja godine. Prilagodba cjelogodišnjem turizmu i zahtjevima modernih putnika dovodi nas za isti stol. Izradili smo plan zaštite Poluotoka, koji je kvalitetno osmišljen i funkcionalan, a pripremamo cijeli niz odluka koje će modernizirati upravljanje turističkim kapacitetima – izmjene pravila zakupa javnih površina, markaciju štekata na licu mjesta te izradu njihova katastra, uz izmjene i dopune komunalnog reda, najavio je gradonačelnik.
Ivona Šimičić, voditeljica destinacijskog marketinga u tvrtki IQM Destination, predstavila je rezultate njihova posljednjeg istraživanja koje mjeri zadovoljstvo gostiju ponudom zadarskih objekata, atrakcija i lokacija putem recenzija na online platformama. Istaknula je kako su zadarski ugostitelji u ovoj godini ostvarili prosječnu ocjenu 88,8, koja pokazuje rast u odnosu na prošlu godinu. Dala im je i niz korisnih savjeta o tome kako dodatno unaprijediti poslovanje – od ulaganja u edukaciju djelatnika, isticanja lokalnih proizvođača i partnera u poslovanju, do dosljedne i promišljene politike odgovaranja na online recenzije gostiju.
Pročelnik Marić najavio je postavljanje nadzornih kamera na nekoliko lokacija diljem Poluotoka koje su označene kao „crne točke”, mjesta na kojima se otpad često odlaže izvan spremnika.
Ugostitelji su istaknuli potrebu za većim brojem kanti za otpad i javnih toaleta tijekom ljetnih mjeseci, no iz Čistoće poručuju kako se u uređenju Poluotoka mora poštovati njegov status zaštićene kulturno-povijesne cjeline. Direktor Čistoće, John Ivan Krstičević, pojasnio je kako Grad djeluje u skladu s konzervatorskim odlukama koje ograničavaju postavljanje velikih spremnika i teške komunalne tehnologije u povijesnoj jezgri.
-Poluotok ima svoje zakonitosti i zahtjeva poseban pristup. Postavljanje dodatnih velikih spremnika nije prihvatljivo ni učinkovito rješenje. Trenutno testiramo nova rješenja i modele organizacije prikupljanja otpada, jer nije cilj kažnjavati, nego uvesti red. Kao i u mnogim drugim gradovima, razmatra se uvođenje vremenskog okvira u kojem će poduzetnici moći odlagati otpad. Tijekom sezone naši timovi rade bez stanke kako bi Poluotok ostao čist i uredan, no za uspjeh toga sustava potrebna nam je i suradnja poduzetnika i građana – istaknuo je Krstičević.







