ZAJEDNO ZA BOLJI ZADAR Ugostitelji i gradske službe raspravili ključne izazove i rješenja za održivi turizam

Nakon još jedne uspješne turističke sezone koja se nastavila daljnjim rastom u posezoni, Turistička zajednica grada Zadra na jednom je mjestu okupila ugostitelje te predstavnike Grada i komunalnih tvrtki kako bi razgovarali o tekućim problemima s kojima se susreću te infrastrukturnim i uslužnim nedostacima u destinaciji.

 

Na konferenciji su predstavljeni i rezultati istraživanja zadovoljstva gostiju i kvalitete usluge u Zadru, koje se provodilo tijekom 2024. i 2025. godine u suradnji s tvrtkom Feel IQM, pod nazivom „Integralno upravljanje kvalitetom u destinaciji”.

Središnji dio programa bila je panel-rasprava „Zajedno za bolji Zadar: suradnja javnog i privatnog sektora u turizmu”, na kojoj su zadarski ugostitelji aktivno iznosili svoje ideje, prijedloge i sugestije na rad gradskih komunalnih tvrtki, sve s ciljem da se čim prije dođe do konkretnih i održivih rješenja.

Šime Erlić, gradonačelnik Grada Zadra, ujedno i predsjednik TZ-a, poručio je na otvorenju konferencije kako se turistička sezona u Zadru polako pretvara u cjelogodišnji turizam, što ovakve sastanke između javnog i privatnog sektora čini još važnijima.

– Iako su najave prije ljeta bile pesimistične, sezona je prošla iznad svih očekivanja. U listopadu smo još bolji nego prošle godine, tako da s pravom možemo očekivati dobar rezultat i do kraja godine. Prilagodba cjelogodišnjem turizmu i zahtjevima modernih putnika dovodi nas za isti stol. Izradili smo plan zaštite Poluotoka, koji je kvalitetno osmišljen i funkcionalan, a pripremamo cijeli niz odluka koje će modernizirati upravljanje turističkim kapacitetima – izmjene pravila zakupa javnih površina, markaciju štekata na licu mjesta te izradu njihova katastra, uz izmjene i dopune komunalnog reda, najavio je gradonačelnik.

Ivona Šimičić, voditeljica destinacijskog marketinga u tvrtki IQM Destination, predstavila je rezultate njihova posljednjeg istraživanja koje mjeri zadovoljstvo gostiju ponudom zadarskih objekata, atrakcija i lokacija putem recenzija na online platformama. Istaknula je kako su zadarski ugostitelji u ovoj godini ostvarili prosječnu ocjenu 88,8, koja pokazuje rast u odnosu na prošlu godinu. Dala im je i niz korisnih savjeta o tome kako dodatno unaprijediti poslovanje – od ulaganja u edukaciju djelatnika, isticanja lokalnih proizvođača i partnera u poslovanju, do dosljedne i promišljene politike odgovaranja na online recenzije gostiju.

– Gosti zamjećuju i komentiraju sve – ambijent ima ocjenu 93, pružena usluga 87, a omjer cijene i kvalitete 97. Kritični su, ističu visoke cijene i oprezno troše. Stalni gosti primjerice primjećuju monotoniju ponude, na što svakako treba obratiti pozornost jer su ugostitelji inače najjači adut destinacije, zaključila je Šimičić.
Središnji dio konferencije bila je panel-rasprava „Zajedno za bolji Zadar: suradnja javnog i privatnog sektora u turizmu”, na kojoj su sudjelovali Iva Bencun, direktorica Turističke zajednice grada Zadra, Hrvoje Marić, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, Tomislav Korona, pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje imovinom Grada Zadra, te John Ivan Krstičević, direktor komunalne tvrtke Čistoća.
Bencun je naglasila kako je suradnja privatnog i javnog sektora u turizmu izuzetno važna, zbog čega se Turistička zajednica po prvi put odlučila za ovaj format komunikacije. Brojni su ugostitelji istaknuli svoje viđenje komunalnih problema, pozdravili uvođenje strožih kontrola, ali su poručili da one ne bi trebale dolaziti u zadnji trenutak, pred početak ljetne sezone…

 

Pročelnik Marić najavio je postavljanje nadzornih kamera na nekoliko lokacija diljem Poluotoka koje su označene kao „crne točke”, mjesta na kojima se otpad često odlaže izvan spremnika.

– Ugostitelji su najveći proizvođači otpada na Poluotoku, osobito u sezoni, no ne trebamo povećavati broj spremnika, već osigurati pravilno i pravovremeno odlaganje otpada. Neprimjereno odlaganje naš je najveći problem. Kod zgrade suda već je postavljena jedna kamera i vjerujem da će to uroditi plodom kako bismo smanjili nepropisno ponašanje i zajednički pridonijeli urednijem i ljepšem izgledu našeg grada – rekao je Marić.

Ugostitelji su istaknuli potrebu za većim brojem kanti za otpad i javnih toaleta tijekom ljetnih mjeseci, no iz Čistoće poručuju kako se u uređenju Poluotoka mora poštovati njegov status zaštićene kulturno-povijesne cjeline. Direktor Čistoće, John Ivan Krstičević, pojasnio je kako Grad djeluje u skladu s konzervatorskim odlukama koje ograničavaju postavljanje velikih spremnika i teške komunalne tehnologije u povijesnoj jezgri.

-Poluotok ima svoje zakonitosti i zahtjeva poseban pristup. Postavljanje dodatnih velikih spremnika nije prihvatljivo ni učinkovito rješenje. Trenutno testiramo nova rješenja i modele organizacije prikupljanja otpada, jer nije cilj kažnjavati, nego uvesti red. Kao i u mnogim drugim gradovima, razmatra se uvođenje vremenskog okvira u kojem će poduzetnici moći odlagati otpad. Tijekom sezone naši timovi rade bez stanke kako bi Poluotok ostao čist i uredan, no za uspjeh toga sustava potrebna nam je i suradnja poduzetnika i građana – istaknuo je Krstičević.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...