Emmezeta Mercury - Otvoreno

REDOVNO ODRŽAVANJE AUTOMOBILA Što treba napraviti svakih 10.000 km?

Svakih 10.000 kilometara vrijedi odraditi “mali servis” – zamjenu motornog ulja i uljnog filtra, uz temeljit pregled sigurnosnih sustava i kratku dijagnostiku. Takav ritam održavanja smanjuje potrošnju, čuva motor i pomaže zadržati vrijednost vozila pri budućoj prodaji.

Za informacije, termine i podršku kroz cijeli životni ciklus vozila, kontaktirajte AutoZubak.

Zašto je 10.000 km dobar interval?

U stvarnim uvjetima gradske vožnje ulje se brže degradira zbog čestih hladnih startova i kratkih relacija. Aditivi gube svojstva, a kontaminanti se nakupljaju, pa se povećava trošenje ležajeva i osjetljivih sklopova poput turbopunjača.

Zato je interval od otprilike 10.000 km ili jednom godišnje razuman kompromis između troška i zaštite, čak i ako godišnje ne prelazite veliku kilometražu – ulje stari i kada auto stoji.

Što mali servis uključuje?

Standardni paket čini zamjena ulja prema normi proizvođača i novog uljnog filtra, a potom slijedi “sigurnosni krug” provjera. Mehaničar vizualno pregleda podvozje i ispušni sustav, provjeri curenja i stanje brtvljenja. Kočnice se procjenjuju po debljini pločica i stanju diskova, uz provjeru razine kočione tekućine.

Gume se pregledaju po tlaku i trošenju, a po potrebi se preporuči brza kontrola geometrije. Provjeravaju se tekućine – rashladna, servo, kočiona i za pranje stakala – s nadolijevanjem ili zamjenom ako je rok. Uobičajeno je kratko očitavanje dijagnostike, reset servisnog intervala i, kada je relevantno, ažuriranje softvera upravljačkih jedinica.

Filtri zraka i kabine nisu obvezni pri svakom posjetu, ali vrijedi ih barem otvoriti i provjeriti. U prašnjavim okruženjima ili kod alergija, ranija zamjena filtra kabine poboljšava kvalitetu zraka i učinkovitost grijanja/klime.

Kod dizela je korisno obratiti pozornost na dovođenje zraka i potencijalna puknuća crijeva, a kod turbobenzinaca na tragove ulja oko interkulera i cijevi.

Mali naspram velikog servisa

Mali servis je temeljna preventivna mjera – ulje, uljni filtar i sustavne provjere – dok se “veliki” servis radi prema servisnoj knjižici u duljim intervalima. Tada dolaze na red stavke poput svjećica, filtra goriva, zupčastog remena i vodene pumpe ili lanca s natezačima.

Ako vozite malo, nemojte odgađati: vrijeme jednako troši gumene i potrošne elemente kao i kilometraža.

Praktični savjeti za duži vijek

Birajte ulje s točnom proizvođačevom normom, ne samo odgovarajućom viskoznošću. Spremite račun i zapisnik radova – digitalna evidencija olakšava jamstvene postupke i kasniju prodaju.

Ako ste udarili rubnik ili mijenjali gume, zatražite kontrolu geometrije; neravnomjerno trošenje može neprimjetno skratiti vijek pneumatika. Zimi provjerite stanje akumulatora i točku smrzavanja rashladne tekućine, ljeti učinkovitost hlađenja i stanje filtra kabine.

Planirate zamjenu vozila?

Uredno vođen servisni dosje čini razliku pri otkupu i pregovorima. Kada dođe vrijeme za promjenu, pregledajte ponudu gdje su vozila transparentno oglašena, s dokumentiranom poviješću i garancijom.

Ako tražite provjeren izbor i jasne uvjete, pogledajte kakvi su rabljeni automobili u AutoZubaku. Oni nude široku ponudu vozila po svim cijenama.

Zaključak i sljedeći korak

Mali servis svakih 10.000 km je najisplativija investicija u pouzdanost: motor ostaje zaštićen, kočnice i gume pod kontrolom, a automobil zadržava veću vrijednost.

Za dogovor termina, savjet ili procjenu sljedećih koraka, posjetite AutoZubak i, ako razmišljate o zamjeni vozila, provjerite njihovu aktualnu ponudu rabljenih vozila– uredna servisna povijest tada postaje vaša najbolja referenca.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...