Emmezeta Mercury - Otvoreno

EDUKATIVNI STEM PROGRAM Radionice Spongenious stigle na otok Vir- znanost i tehnologija djeci i mladima

Vir je ovog ljeta postao bogatiji za vrijednu edukativnu inicijativu. Na otoku se po prvi puta održavaju radionice projekta Spongenious, namijenjene djeci i mladima od 6 do 13 godina. Cilj projekta je približiti STEM područja (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) kroz praktične aktivnosti, istraživanje prirode i kreativni rad, a sve u okruženju koje potiče znatiželju i timski duh.

SEDAM DANA

Prvi dan programa Spongenious  obogatile su radionice Astronomske udruge Zadar koja nastoji približiti astronomiju djeci i mladima. U idućih šest dana radionicama će se pridružiti i predstavnici Zajednica tehničke kulture, Javne ustanove Natura Jadera, Glazbeno-scenskog studia Arija – škola pjevanja te predstavnici ronilačkog centra Vir.

Tijekom sedam dana trajanja programa, djeca će sudjelovati u nizu zanimljivih aktivnosti, od istraživanja morskog i kopnenog ekosustava otoka, izrade zemljovida uz pomoć kompasa i digitalnih alata, do eksperimenata iz fizike, biologije i kemije.

„Djeca uče kroz igru, surađuju, postavljaju pitanja i traže odgovore. Naš je cilj potaknuti ih da razviju ljubav prema znanosti i istraživanju, a pritom ih povezati s ljepotama i posebnostima vlastitog otoka,“ kaže voditeljica projekta, magistra fizike i matematike Mateja Golubić.

Radionice na Viru organizirane su u suradnji s lokalnom školom i općinom, a program je prilagođen i djeci turista koja ljeto provode na otoku. Projekt Spongenious već je uspješno proveden na otocima Visu i Braču, a Vir je ovog ljeta postao dio njegove priče. Organizatori najavljuju da će se radionice na otoku održavati i u narednim godinama, uz stalno obogaćivanje sadržaja novim temama i tehnologijama.

Više informacija o projektu i nadolazećim radionicama dostupno je na službenim stranicama i društvenim mrežama Spongenious projekta.

OPIS PROBLEMA…

Ljetni mjeseci često su obilježeni manjkom strukturiranih i edukativnih aktivnosti za djecu. Većina škola i vrtića ne nudi program tijekom praznika, što ostavlja prazninu u obrazovnom i kreativnom razvoju. Mnogi učenici tijekom ljetnih mjeseci iskuse gubitak znanja, vještina i navika. Sudjelovanje u kvalitetnim ljetnim programima osim što zaustavlja gubitak naučenog, također pridonosi većem budućem postignuću. Ljetni programi prilika su za obogaćivanje znanja, stimulaciju i učenje koje itekako može biti učinkovito ako je u skladu s našim školskim/akademskim/sportskim ili drugim ciljevima. Ljetni programi mogu poprimiti različite forme kao što su edukacije, radionice, kampovi ili ljetne škole, a ne smije se zaboraviti da je riječ o izvanškolskim aktivnostima koje igraju ključnu ulogu u cjelokupnom razvoju djeteta, omogućujući mu da istražuje interese, razvija vještine i gradi socijalne odnose izvan formalnog obrazovanja. Bez obzira na to radi li se o sportu, glazbi, umjetnosti, volontiranju ili STEM programima, ovakve aktivnosti nude brojne prednosti. Uključivanje djece u ljetne programe obogaćuje njihovo slobodno vrijeme i pridonosi njihovom cjelokupnom razvoju i osjećaju pripadnosti zajednici. Još 2007. godine Durlak i suradnici došli su do spoznaja da se djeca koja pohađaju izvannastavne aktivnosti osjetno poboljšavaju u tri područja: razlučivanju i iskazivanju osjećaja i stavova, lakšem i boljem prilagođavanju ponašanja te osjetnom poboljšavanju uspjeha u školi (Durlak i dr., 2007).

Iz izvještaja Pravobraniteljice za djecu vidljivo je da još uvijek djeca na većem broju otoka nemaju jednake mogućnosti u odnosu na djecu koja žive na kopnu. Djeca i stručnjaci su istaknuli da, zbog nedostatka kulturnih i drugih sadržaja na otoku, odnosno nedovoljnog broja raznovrsnih slobodnih aktivnosti, djeca moraju putovati u obližnji grad na kopnu. Ovim programom organizirat će se cjelodnevne edukacije na otocima tijekom ljetnih mjeseci gdje će se promicati jednako i zajedničko sudjelovanje u aktivnostima djece s otoka i djece koja su na otoku zbog ljetovanja.

Analiza dostupnih informacija i ponude pokazuje da su sportski programi najzastupljeniji oblik ljetnih aktivnosti za djecu u Hrvatskoj te je ponudu potrebno obogatiti. Europska komisija poziva države članice da potiču sudjelovanje djece, a posebno djevojčica, u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM) i razbijaju rodne stereotipe u tom području kako bi se osigurale  jednake mogućnosti na digitalnom tržištu rada. Cilj je da ovaj ljetni STEM program bude prepoznat od strane učenika i njihovih roditelja, ali i odgojno-obrazovnih djelatnika.  Ove STEM radionice pružit će priliku lokalnoj djeci i turistima da kroz interaktivne aktivnosti istraže jedinstvene značajke otoka. Radionice će uključivati teme poput geologije otoka, povijesti naselja, ekosustava i održivog razvoja. Otoci se često percipiraju isključivo kao ljetne destinacije za odmor, što ograničava razvoj cjelogodišnje turističke ponude. Osim što pozitivno utječu na razvoj znanja STEM radionice integriraju edukaciju i turizam, promovirajući otok kao jedinstvenu destinaciju gdje djeca i obitelji mogu uživati u zabavnom učenju. Aktivnosti poput istraživanja flore i faune, izrade modela lokalnih znamenitosti ili proučavanja morskog ekosustava čine otok privlačnijim posjetiteljima. Ograničene su mogućnosti za interakciju između lokalne djece i djece turista, što može dovesti do nedostatka razmjene znanja i iskustava. Radionice stvaraju prostor za suradnju između lokalne djece i posjetitelja, potičući razmjenu ideja, jezika i kultura. Kroz zajedničke projekte, poput istraživanja otoka ili osmišljavanja inovativnih rješenja za lokalne probleme, razvija se osjećaj zajedništva. STEM radionice usmjerene na održivi razvoj i ekologiju educiraju djecu o važnosti očuvanja prirodnih resursa i kulturne baštine. Aktivnosti poput čišćenja plaža, istraživanja morskog dna ili proučavanja povijesnih lokaliteta pomažu djeci razviti svijest o očuvanju otoka. Turistički programi za obitelji često se svode na standardne aktivnosti (kupanje, izleti), bez dodatne edukativne vrijednosti.

EDUKACIJA DOMAĆIH I TURISTA

Ljetni programi za djecu imaju potencijal pomoći u njihovom sveukupnom razvoju, jačanju socijalnih, emocionalnih i akademskih vještina. STEM Spongenious ljetne radionice na otocima obogaćuju ljetnu edukaciju djece i odraslih te povezuju lokalnu zajednicu s turistima. One potiču očuvanje prirodne i kulturne baštine, jačaju turističku ponudu i stvaraju inovativnu sliku otoka kao destinacije koja spaja odmor i učenje. Kroz ove aktivnosti otoci postaju inspirativna mjesta za nova iskustva i znanja, kako za lokalnu djecu, tako i za posjetitelje. STEM Spongenious ljetne radionice popunjavaju prazninu u edukativnom sadržaju, potiču kontinuirani razvoj vještina, nude priliku za socijalizaciju i kreativnost te podržavaju roditelje u organizaciji kvalitetnog vremena za djecu. Takav program ne samo da obogaćuje dječje znanje, već ih priprema za budućnost u kojoj će STEM igrati ključnu ulogu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...