Uspjeh astronoma: Otkriven prvi izolirani nenastanjeni planet

Skupina astronoma nedavno je po prvi put otkrili usamljeni nenastanjeni planet čak sedam puta veći od Jupitera. Udaljeni planet pod nazivom CFBDSIR2149-0403, prvi je otkriveni planet u čijoj blizini nema zvijezda, a za čiji je pronalazak odgovoran proces koji je trajao više od desetljeća, prenosi BBC.

“Iako su mnogi vjerovali u postojanje ovakve hladne i vrlo mlade planete, sve dok je nismo otkrili, to je bila samo teorija”, naglasio je Etienne Artigau, astrofizičar na Sveučilištu Montreal.

Ipak, istraživači nisu potpuno sigurni radi li se ovdje o konkretnom planetu ili o nekom obliku ugasle zvijezde pod nazivom “brown dwarf” (smeđi patuljak). Vjeruju da se formirao prije 50 -120 milijuna godina, a uskoro planiraju detaljnija istraživanja kojima bi se dodatno utvrdila njegova vrsta i porijeklo.

Vijesti Antene Zadar slušajte na 97,2 MHz, te online na 972.fm na svaki puni sat od 8 do 16 sati. Slušajte i Jutarnju kroniku radnim danom u 7 sati. Svakako nas pratite i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Preuzmite naše aplikacije za iOS i Android uređaje, kako bi vam bili još dostupniji u svakom trenutku.

Jutarnja kronika dostupna je i na svim ovim sjajnim podcast platformama: