Muzej solane posjetilo više od 10 tisuća turista
Ovoga je tjedna počela intenzivna berba „običnih“ kuhinjskih soli na bazenima ninske solane, dok je berba cvijeta soli počela još u drugom tjednu srpnja.
U prosjeku, ovogodišnja je berba soli kasnila oko 15-ak dana zbog vremenskim prilika. Kako se “Solana Nin” bavi tradicionalnom proizvodnjom soli, vremenske prilike uvelike utječu na početak berbe soli. Jadransko more bogato mineralima i oligo elementima, blaga mediteranska klima s brojnim sunčanim satima, snažan i čist planinski vjetar te raznovrsne biljne i životinjske vrste uvjetuju takav način proizvodnje izvorne morske soli.
Ninska solana bilježi sve bolje rezultate u turizmu. Do sredine srpnja evidentirano je oko 3900 posjeta ninskim poljima soli uz stručno vodstvo, te više od 10.000 posjetitelja muzeja. Od posjetitelja iz cijele Europe prevladavaju posjetitelji iz Njemačke i Austrije. Ovogodišnja turistička sezona krenula je znatno ranije i to sa školskim turama.
– Od 3900 posjeta uz stručno vodstvo, 90 posto posjetitelja je dječjeg uzrasta. Tradicionalna proizvodnja soli, Park prirode, kao i Muzej soli uvelike oduševljavaju najmlađi naraštaj, jer u sklopu terenskog obilaska stječu nova znanja kroz igru i ugodno druženje – kažu u solani.
Već u prvoj polovini ljetne sezone brojke pokazuju da će Solana Nin premašiti prošlogodišnje turističke rezultate. Prošle godine evidentirano je oko 5500 posjetitelja koji su uz stručno vodstvo obišli ninska polja, a sam Muzej soli je posjetilo više od 12 tisuća posjetitelja.
Paleta prehrambenih soli
– Sustavnim prodajnim aktivnostima našim smo se potrošačima približili i dostupnošću na policama gotovo svih većih hrvatskih trgovačkih lanaca. Naši su proizvodi, a posebno Cvijet soli, prisutni u trgovinama DM, Interspar, Metro, Mercator, Diona, Billa, Plodine…
Uz intenzivne prodajne aktivnosti na domaćem tržištu i dalje razvijamo izvoznu strategiju i održavanje odnosa s postojećim kupcima iz inozemstva, a ulaskom u EU otvaraju nam se nove mogućnosti ekspanzije – zadovoljan je Damir Oštrić, direktor Solane Nin.
Zbog toga uz intenzivne prodajne aktivnosti rade i na razvoju novih proizvoda pa uz široku paletu prehrambenih soli, soli za kupanje i čokoladu s ninskim Cvijetom soli nude i prirodno proizvedene sapune s ninskim Cvijetom soli, poznatom kao “kavijar“ među solima, bogatim prirodnim mineralima, posebno magnezijem, kalcijem i kalijem.
S obzirom na to da ne sadrži aditive, niti dodatke joda, osim u prehrani, koristi se i u kozmetičke svrhe, a dobiva se isključivo u idealnim vremenskim uvjetima – skuplja se u ranim jutarnjim satima i kasno navečer kad nema vjetra.
– Ninski Cvijet soli svojom besprijekornom kristalnom formom dugo ostavlja bogat okus u ustima nakon konzumacije, kao i kapljica vrhunskog vina. Kulinarske delicije oplemenjene dragocjenim zrncima Cvijeta soli maze nepca sladokusaca pružajući im jedinstveno gurmansko zadovoljstvo – rekao je Mate Janković, hrvatski chef i član žirija kulinarskog showa Masterchef koji u svom radu neprestano promovira Cvijet soli.
Lubenica a’la Nin
Iz ninske solane poslali su čitateljima Slobodne Dalmacije i recept za osvježenje u ljetnim vrućinama: Lubenica a’la Nin:
– Kriške lubenice posoliti ninskim Cvijetom soli, pustiti da odstoje nekoliko minuta, a onda uživati! Važno je, naime, znati da – sol dodatno potencira slatkoću.