Do 2018. Dogus grupa otvara hotel “Maraska”
Turska Dogus grupa ima velike planove za Zadar. Nakon golemih ulaganja u nautički turizam, korak koji se logično nameće jest hotelski turizam.
Konkretno, riječ je o projektu naziva “Maraska” teškom 100 milijuna eura. Nakon predstavljanja koncepta u ožujku naredne godine, tijekom koje se također predviđa i početak radova na Maraskinoj zgradi, Zadrani će realizaciju vrijednog projekta dočekati 2018.
Prema onome što smo danas imali prilike čuti na predblagdanskom susretu Dogus grupe s medijima, već udomaćeni inozemni investitori za naš su grad pripremili pravi osvježavajući odmak u odnosu na ono što smo već navikli, pri čemu u prvom redu mislimo na odmak od trenda izgradnje shopping centara i iznalaženje odlične alternative. Projekt Maraska tako uključuje hotel Maraska i stambeni dio s trgovačkim trgom.
– To neće biti shopping centar, već pravi trgovački trg, naglasio je regionalni direktor Dogus grupe za Hrvatsku, Burak Baykan.
Za dizajn samog hotela zaslužan je arhitektonski ured Borisa Podrecce iz Beča.
– Od zadarskog arhitekta Nikole Bašića (koji se zalagao za izgradnju umjetnog otoka pred hotelskom zgradom, op.a.) odustali smo jer se njegov projekt nije uklapao u ono što smo mi očekivali, pa je posao povjeren Podrecci. No, s Bašićem i ostvarujemo odličnu suradnju na razvoju Marine i projekta u Šibeniku, pojasnio je Baykan ono što je mnoge Zadrane zanimalo i dodao da će upravitelj novog zadarskog hotela biti jedan poznati međunarodni lanac. Iako je ugovor za konzultantske usluge već potpisan, iz Dogus grupe nisu htjeli otkriti o kome je riječ.
No ono što nam jesu otkrili je da, u skladu s uvjetima kojeg su postavili konzervatori, pročelje stare Maraskine zgrade u koju će se smjestiti novi hotel neće biti bitno promijenjeno.
Također, Dogus grupa se u znak poštivanja tradicije grada neće odreći ni Maraskinog imena – kako je Baykan istaknuo, vlasnik tvrtke Maraska odobrio je turskim investitorima korištenje imena “Maraska” uz kojeg će hotelu biti pridodan naziv upraviteljske tvrtke čije se ime, kako smo već rekli, zasad još uvijek skriva pred medijima.
Međutim, glasine da će Dogus grupa preuzeti i samu tvornicu “Maraska”, pokazale su se u potpunosti promašenima. Iako proizvodnja pića nije u njihovoj interesnoj sferi, prepoznali su vrijednost priče o Maraschinu, zadarskom “nektaru bogova” kojeg su još početkom šesnaestog vijeka osmislili dominikanski redovnici.
– Priča koja se vezuje uz destinaciju glavni je faktor koji joj daje vrijednost, a upravo smo to prepoznali u Maraschinu, kazao je Baykan.
Dosad je Dogus grupa u Zadar uložila 150 milijuna eura i zapošljava 130 ljudi. Po dovršetku projekta “Maraska” investicije Dogus grupe nadmašit će iznos od 250 milijuna eura i lokalcima možda još važnije, brojku od 260 zaposlenih ljudi.
– Kad me bilo tko pita zašto investiramo u Zadar, to smatram podcjenjivanjem potencijala ovoga grada. Zadar je u srcu Dalmacije, okružen je prekrasnim otocima i parkovima prirode, prepun je ambicioznih mladih ljudi koji čekaju priliku kako bi ostvarili svoj potencijal, tu je i snažna infrasturktura… Zadar ima sve što se može ponuditi stranom investitoru, zaključio je Baykan.