Dalmatinski pršut kreće u osvajanje azijskog tržišta

Hrvatska godišnje proizvede oko 300 tisuća pršuta, čak 90 posto od te količine na tržište plasiraju pršutari iz dalmatinskih županija, iznio je tajnik Udruge Dalmatinski pršut Ante Madir u prigodi obilježavanja desete obljetnice njezina osnutka. S obzirom na oznaku zaštite zemljopisnog podrijetla na razini Europske unije i vrhunsku kakvoću pršuta proizvođači očekuju i cjenovni benefit, odnosno 20 do 30 posto višu cijenu za svoje pršute u odnosu na prosječnu tržišnu cijenu, piše Poslovni.

Uz domaće pršute u Hrvatskoj se godišnje konzumira i oko 300 tisuća uvoznih pršuta. Uvoz se može u cijelosti nadomjestiti iz domaće proizvodnje, kapacitete prerade imamo, no nužna je logistika ministarstava poljoprivrede i financija, kaže Mladen Nekić, vlasnik pršutane Mataš. “Njemačke banke Mercedesu daju kredit s negativnom kamatom ili, uzgajivači u Austriji dobiju državnu potporu i za održavanje zdravih papaka svojih tovljenika, a mi u RH smo bez potpora, sa skupim kamatama primorani na samosnalaženje da bi opstali u oštroj tržišnoj utakmici”, opominje Mataš.

Igor Miljak, predsjednik Uprave PPK Karlovac podsjeća na duge rokove naplate što opterećuje poslovanje: “Od kupnje svježih butova do naplate pršuta, čije zrenje traje od godinu do čak dvije, u pravilu prođe do čak dvije godine.”  Pršutana Voštane nedavno je Dalmatinski pršut predstavila i na sajmu Food Expo Hong Kong. “Pokazalo se da na azijskom tržištu postoji veliki prostor za plasiranje dalmatinskih suhomesnatih proizvoda, interes kupaca i distributera obećavajući je, no njihova pravila poslovanja odskaču od EU tržišta i zahtijevaju veliku pripremu za kvalitetan pristup i eventualni poslovni uspjeh”, naglasila je Ana Babić iz tvrtke Voštane.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...