Od sutra obavezno korištenje zimske opreme, kazna 700 kuna
Uredba Zakona o sigurnosti prometa na cestama koja nas obvezuje na korištenje zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Hrvatskoj na snagu stupa 15. studenoga
Koje su to točno ‘zimske dionice’, možete se saznati u članku 2. spomenutog zakona ovdje ili klikom na poveznicu koja će vas odvesti do HAK-ove interaktivne karte s označenim dijelovima autocesta te državnih i županijskih cesta na kojima je zimska oprema od sutra obavezna, prenosi Tportal.
Što se ubraja u zimsku opremu?
Za vozila dopuštene mase manje od 3,5 tona zimsku opremu čine četiri zimske gume (M+S) ili četiri ljetne gume s najmanjom dubinom profila od četiri milimetra te s lancima za snijeg postavljenim na pogonske kotače.
Propisana kazna ako se oglušite na zakon o obaveznoj zimskoj opremi kažnjiva je isključivanjem iz prometa te novčanim iznosom od 700 kuna. Ovo ne bi trebala biti jedina motivacija vozačima da, ako to već nisu učinili, promijene gume na svojim vozilima.
Naime, ako obitavate i vozite geografskim predjelom u kojem je prosječna temperatura u zimskom periodu niža od sedam Celzijevih stupnjeva, svakako biste trebali koristiti zimske gume. Ovogodišnje neobične vremenske prilike, s natprosječnim temperaturama, uljuljkale su nas u lažni osjećaj sigurnosti, no povijest nas uči da hladne fronte često dolaze iznenadno i žestoko.
Na temperaturama oko nule tvrđa komponenta ljetnih guma će se oplastičiti, pa one ni na suhom više neće nuditi performanse na koje ste navikli. Zaustavni put kod kočenja postaje značajno duži, putanje kroz zavoje šire, uz slabiji osjećaj prijemljivosti, a čak i jednostavna ubrzavanja prilikom starta ili pretjecanja ne ulijevaju povjerenje. O upravljivosti na snijegu dovoljno je reći da će čak i najgora zimska guma pokazati bolje ponašanje od najbolje ljetne.
Mnogi vozači misle kako štede korištenjem isključivo ljetnih guma s dubljim profilom, no dva seta guma sporije će se istrošiti od jednog, pa ovi vozači zapravo štede samo na sigurnosti.
Isto vrijedi i za vozače koji zimske gume montiraju isključivo na prednje ili stražnje pogonske kotače, čime efektivno dobiju dva kraja automobila koji se u vožnji ponašaju – različito.