Testirali smo aplikaciju “Potraga za petim elementom”; Upotreba aplikacije očekuje se početkom turističke sezone

U sklopu projekta MADE IN-LAND, Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, organizirala je obilazak turističkih subjekata zadarskog zaleđa u razdoblju od 16. do 25. veljače 2022. godine.

Razvoj brenda zadarskog zaleđa nazvan “Potraga za petim elementom” jedna je od projektnih aktivnosti, a dio stvaranja tog brenda je razvoj turističke rute s ponudom zaleđa.

– Glavni cilj projekta je promoviranje kulturnih i prirodnih bogatstva zadarskog zaleđa, ali naravno i svih onih usluga i proizvoda koji su karakteristični za ovo područje što uključuje i gastronomsku ponudu. Ovo je zapravo bila pilot aktivnost u sklopu projekta, a radi se o dugoočekivanom testiranju IT alata koji je razvijen upravo za promociju zadarskog zaleđa. Radi se o razvijenoj web aplikaciji “Potraga za petim elementom”. Aplikaciju je potrebno testirati kako bismo uspostavili sve one uvjete za daljnju tržišnu promociju  tog turističkog proizvoda. Testiranje se provodilo ukupno šest dana na lokacijama u zaleđu. Sama aplikacija ima informativnu i promotivnu funkciju, međutim ona je posebna po tome što uključuje sustav QR kodova putem kojeg se olakšava registracija te korištenje aplikacije, ali omogućava čak i plaćanje određenih usluga i proizvoda, ulaznica, kazala nam je Sanja Jerak, voditeljica projekta MADE IN-LAND.

Kako je testiranje bilo pri završetku, zanimalo  nas je i kakve su povratne reakcije ljudi koji su isprobali samu aplikaciju te kada će ona napokon zaživjeti:

– Reakcije su zaista bile odlične, imali smo jako veliki interes, a tražilo se i mjesto više. Zadovoljni smo odazivom i pojedinaca i zainteresirane javnosti te naravno stručnjaka iz tog područja, čak i znanstvenog dijela, bili su uključeni i predstavnici sveučilišta. Ono što smo zaključili je da se svima svidjelo i da se svi ponovo žele vratiti. Ovo testiranje je prvi pokušaj primjene cijelog alata nakon kojeg ćemo analizirati povratne informacije koje smo prikupili od naših sudionika, eventualno doraditi sve elemente IT sustava kako bi ona bila spremna za narednu turističku sezonu.

I sami smo imali priliku isprobati aplikaciju, ali i doživjeti “Peti element”. Prva stanica našeg turističkog obilaska u zadarskom zaleđu bilo je “Seosko gospodarstvo Odžaković” gdje nas je dočekao srdačan i dobro raspoložen domaćin Šime Odžaković zvani Mime, građevinar koji se odlučio opredijeliti za Agroturizam 2011. godine, dok se turizmom bavi još od 2007. godine.

– 2007. godine imali smo 9 soba i jednu kupaonicu, a sada imamo 6 soba i 6 kupaonica.  Turistima nudimo 12 ležajeva, bazen, te domaće proizvode, govori nam Šime i  ističe kakao mu je bitno da turisti dobe vrijednost usluge koje su platili, ali kod njih da dobiju i više jer najbitnije je da je gost zadovoljan. Kod Šime smo imali  prilike isprobati domaće likere od kojih su iznimno ponosni na liker od žukih badema. Osim likera, turistima nude i domaće kobasice, pršut, sir, a na katu kuće nalazi se i muzej.

 

 

Sljedeće odredište bila je Uljara Nadin gdje nas je dočekao Željko Vrsaljko, vlasnik uljare koji se ovim poslom bavi već preko 18 godina. Započeli su s malom uljarom no potrebe ovog kraja tražile su da se uljara proširi:

– Morali smo proširiti uljaru te povećati kapacitete kako ide trend prerade masline isti dan. Kapaciteti koji su do tada bili nisu zadovoljavali potrebe, čekalo se na preradu, a samim time gubila se i kvaliteta. Ovaj kraj zadnjih je godina poznat po svojim kvalitetnim uljima i tu se napravio veliki pomak, kazao nam je Željko koji nam je u samoj uljari objasnio te isprezentirao proces obrade masline, odnosno kako se dobiva maslinovo ulje. U podrumu uljare nalazi se i prezentacijska soba te kušaona gdje smo imali priliku naučiti kako se kušaju maslinova ulja te kako uočiti razliku između ekstra djevičanskog maslinovog ulja te običnog kupovnog maslinova ulja.

Kako smo fino prizalogajili te isprobali vrhunsko maslinovo ulje, valjalo bi nešto i popiti. U Vinariji Škaulj imali smo prilike saznati sve o njihovim načinima proizvodnje vina gdje nam je uz obilazak vinskog podruma bila organizirana i prezentacija vina.

– Čast nam je da smo s Cabernet Sauvignonom osvojili prestižnu nagradu još 2013. godine  u Londonu na Decanteru. Dobili smo srebrnu medalju u konkurenciji od 14.700 vina iz cijeloga svijeta, a upravo danas stavljamo malo veći akcent na toj sorti jer smo vidjeli da je dobro uspjela na našoj mikro lokaciji. Nakon što se pročulo za naš Cabernet Sauvignon, švedski kraljevski par izrazio je želju da nas posjete. Mi smo s veseljem pristali, još onda smo bili mali, nije bilo sve ovako izgrađeno no oni su uživali te su bili jako iznenađeni s našim vinima. Nakon toga smo u čast švedskog kralja Karla Gustafa XVI. zatražili od njega da nam odobri  ime kako bi napravili jedno vino te ga nazvali upravo po njemu. Kralj je bio oduševljen, a od 2016. u ponudi imamo to vino, naravno, prvih 12 boca poslano je njemu na kušanje, kazao nam je Tomislav Škaulj.

Za sami kraj posjetili smo Agroturizam Prtenjača u Polači gdje smo isprobali njihovu peku te domaće likere i štrudlu.

– Agroturizam Prtenjača osnovan je krajem 2018. godine, htjeli smo to izrealizirati i koju godinu ranije no uspjeli smo sve izrealizirati 2018. godine jer vidimo zaista veliki potencijal u ovom kraju. Bavimo se vinogradarstvom i vinarstvom, a imamo i  svoju malu farmu životinja. Našim gostima želimo ponuditi sve domaće, od mesa, vina, voća, povrća te ostalih popratnih stvari. Povratne informacije od stranih, ali i domaćih turista su zaista pozitivne. Njima se sviđa ambijent, hrana i to nam je jednostavno pokazatelj da nastavimo kao i do sada te da što više širimo svoju ponudu, ali da zadržimo kvalitetu, kazao nam je Jerko Prtenjača.

 

 

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...