Stigle su brojke o sezoni, sada se zna kako Hrvatska zapravo stoji! Potrošnja veća i do nekoliko desetaka posto

Hrvatski turizam unatoč katastrofičnim najava u medijima, bilježi odlične rezultate. Kako otkriva predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK, Boris Žgomba, sezona je odlična.

Prema prvim podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine ukupno ostvareno 15 i pol milijuna dolazaka i više od 83 i pol milijuna noćenja. U odnosu na lani to je rast od 8 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima, dok u odnosu na 2019. predstavlja izjednačavanje rezultata.

Iako je u nekim odredištima broj naših najvjernijih turista – Nijemaca – na vrhuncu sezone malo manji nego lani, oni su i dalje na prvom mjestu po ostvarenim noćenjima, s više od 17 milijuna. S 10 milijuna noćenja slijede domaći gosti, a zatim Slovenci, Austrijanci i Poljaci.

Trenutačno u zemlji dnevno boravi malo manje od milijun gostiju. Potrošnja je veća ponegdje i do nekoliko desetaka posto.

U Dnevniku HTV-a gostovao je Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK. Nakon malo lošijeg ulaza u glavni dio turističke godine, to se malo izravnalo i imamo dobre rezultate, rekao je.

“Ono što je evidentno da se nakon malo lošijeg ulaza u glavni dio turističke godine to na neki način izravnalo, da imamo dobre rezultate. Kad govorimo o prošloj godini, ona je posebna i na svoj način bila specifična, jer je imala sve skupa puno različitosti koje se više neće ponoviti. Izlazak iz korone, ljudi koji su imali određene prihode koje su stvarali za vrijeme korone i tako dalje. Ova godina je prva prava, da tako kažem, normalna godina koja se uspoređuje s godinom koja je bila 2019., zadnjom normalnom pretpandemijskom godinom. Mislim da možemo reći da do sada idemo u dobrom smjeru. Potrošnja je dosta velika, vidjeli smo i po podacima Hrvatske narodne banke i po fiskaliziranim računima. Naravno, treba se čekati kraj, a kraj treba se čekati da vidimo koji su tu i koliki su inflatorni elementi, dakle povećanje cijena, a koliko je stvarno se povećala u pravom smislu riječi ta potrošnja”, ističe.

Na pitanje je li Istra podbacila na vrhuncu sezone kaže da se ne bi složio da je baš podbacila.

“Mi moramo prestati gledati brojeve svaki dan. Definitivno hotelski dio kampova radi jako dobro, dakle tamo su i profesionalni ljudi koji se time bave, dok je privatni smještaj i apartmanski smještaj ove godine sigurno imao malo slabije rezultate u odnosu na prošlu godinu, uzimajući u obzir da je veći broj jedinica na tržištu, a uzimajući u obzir da to su ljudi koji se profesionalno time ne bave pa se možda nisu najbolje snašli, a cijene su bile u jednom trenutku možda i kod određenih dijelova prevelike”, istaknuo je.

Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...