Uskoro stižu nova pravila za vozačke dozvole; Evo što bi se moglo promijeniti kod izdavanja ali i polaganja za istu
Dosadašnje vozačke dozvole od iduće bi godine mogle otići u zaborav te uskoro postati digitalne. Rok valjanosti bio bi 10 godina, a stariji od 70 trebali bi svakih pet godina ići na liječničke preglede i testirati prometno znanje.
A promjene se najviše tiču mladih vozača, piše N1. Prema ovom prijedlogu trebali bi biti ograničeni na gasu: primjerice, ako je na autocesti dozvoljena brzina 130, smjeli bi voziti najviše 120 kilometara na sat, a svaka bi država za sebe odlučila bi li početnicima zabranila vožnju noću.
“Što se tiče brzine – da, u svakom slučaju. Zabrana vožnje po noći, to mi nema smisla”, komentiraju građani.
To nema smisla ni struci, koja na ove prijedloge ne gleda baš pozitivno.
“Struka prepoznaje dvije stvari koje bi bile dobre. To su jedinstveni kazneni bodovi na razini Europske unije i mogućnost pregleda starijih vozača, posebno liječničkih pregleda. Međutim, zabrana korištenja po noći, čini mi se da je to zapravo zadiranje u ljudska prava i mislim da neće doprinijeti smanjenju broja prometnih nesreća”, smatra prometni stručnjak Stanko Smodlaka.
Cilj nove direktive je smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama s 20 tisuća, koliko ih je na cestama Europske unije bilo prošle godine, te da do 2050. njihova brojka bude nula.
“Legitimno je pravo da mi svi želimo da ih bude nula, međutim teško. Pored svih naših nastojanja ne možemo govoriti o nula prometnih nesreća i poginulih. To je nama cilj, međutim teško je to provedivo”, kazao je stručnjak.
Promjena bi bilo i prilikom polaganja vozačkog ispita. Uvela bi se posebna dozvola za automobile teže od 1.8 tona, a bilo bi ju moguće dobiti tek nakon 21 godine.
Nova pravila odnosila bi se samo na nove vozačke dozvole: oni koji su do sada smjeli voziti takve automobile, to će pravo i zadržati. A kakav je stav Hrvatske upitali smo MUP.
“U konkretnom slučaju radi se tek o nacrtima Direktive, o kojima se još uvijek raspravlja na radnim tijelima Europske unije. Ukoliko će navedena Direktiva biti donesena, države članice će biti dužne implementirati njene odredbe u nacionalne propise. Navedene odredbe moći ćemo komentirati tek kada zaprimimo službeni prijedlog predmetne Direktive”, rekli su iz MUP-a.
Unatoč kritikama, prijedlog jer dobio pohvale Europskog vijeća za sigurnost prometa. No, još ništa nije odlučeno – o ovom bi parlamentu trebala raspravljati u prosincu.