O BOJKOTU PRIČA EUROPA: “Poanta nije učiniti štetu trgovinama, već pokazati da možemo zajedno djelovati protiv problema”

Hrvatska javnost sve glasnije izražava nezadovoljstvo zbog visokih cijena u trgovinama, a bojkot trgovina, koji je privukao pažnju diljem zemlje, odjeknuo je i na društvenim mrežama, uključujući Reddit.
Jedan od najčešćih komentara ukazuje na apsurdno visoke cijene istih proizvoda u Hrvatskoj u odnosu na zemlje poput Njemačke, Austrije i Slovenije, prenosi Dalmacija Danas.
“Tjestenina u Lidlu u Hrvatskoj košta 6,5 eura, dok ista u Sloveniji i Austriji iznosi 3,5 eura,” napisao je korisnik, naglašavajući kako logistički troškovi ne mogu opravdati toliku razliku.
Visoke cijene, niska plaća…
Korisnici Reddita, osobito oni koji žive izvan Hrvatske, ističu problem niskog standarda.
“Živim u Ujedinjenom Kraljevstvu gdje su cijene hrane, čak i nakon Brexita, niže nego u Hrvatskoj, iako su plaće tri puta veće,” piše jedan od njih, naglašavajući nesrazmjer između cijena i kupovne moći.
Jedan od popularnijih komentara ističe i specifičan paradoks: hrvatski proizvodi često su jeftiniji u inozemstvu nego u zemlji proizvodnje.
“Krema iz DM-a koju sam kupila u Njemačkoj za 1,99 eura u Hrvatskoj košta 4,99 eura. Kako to opravdati?” pita se korisnica, dok drugi navode kako hrvatske trgovine često pružaju “sulude izgovore” za visoke cijene, poput teških logističkih uvjeta.
“Greedflacija” ili stvarna inflacija?
Pojam “greedflacija” sve se češće spominje, sugerirajući da trgovinski lanci koriste inflaciju kao izgovor za povećanje cijena. Ovu pojavu primijetili su i u drugim europskim zemljama, poput Norveške, gdje su veliki trgovci kažnjeni zbog dogovaranja cijena.
“U Hrvatskoj je situacija slična; nekoliko velikih lanaca kontrolira tržište, a cijene su nepravedno visoke,” komentira jedan korisnik.
Bojkot kao poruka
Iako mnogi sumnjaju u stvarni utjecaj bojkota, korisnici ističu da je cilj skrenuti pažnju na problem. “Poanta nije učiniti štetu trgovinama u jednom danu, već pokazati da možemo zajedno djelovati protiv problema, čak i ako nemamo trenutno rješenje,” objašnjava jedan od komentara.
Neki trgovinski lanci pokušali su umiriti potrošače privremenim popustima, no reakcije su bile mlake. “Popusti od 20% na jedan dan ne mijenjaju činjenicu da su cijene sustavno previsoke,” zaključuje jedan korisnik.