ROBERT KOVAČEVIĆ “U Zadru nitko ne naplaćuje turistima više, ne vjerujem!”

Nakon što smo objavili članak o praksi različitih cijena za turiste i domaće goste u nekim zadarskim ugostiteljskim objektima, a o čemu su se počeli oglašavati i turisti koji su posjetili Zadar, upitali smo za komentar predsjednika Udruge zadarskih ugostitelja, Roberta Kovačevića.

– Koliko ja znam, u Zadru to nitko ne radi. Mislim, ima uvijek izroda, tako i prevara, ali zakonski se to ne bi smjelo događati, ističe Kovačević. Prema njegovim riječima, moguće su razlike u cijeni u slučaju kada ugostitelj odobri popust stalnom gostu, ali takve situacije uvijek su vidljive na računu.

– Vi možete napraviti popust bilo kome, to je jedan način kako je mogla ispasti drukčija cijena, ali takvo nešto uvijek piše na računu. To je i zakonski i moralno u redu. Ako je ovako kako kažete, onda je to teški prekršaj, naglašava.

Kovačević pojašnjava da tržišne inspekcije redovito provjeravaju ovakve situacije te imaju ovlasti uspoređivati račune iz kase s važećim cjenicima. U slučaju nepravilnosti, odgovornost snosi ugostitelj.

– Svaka tržna inspekcija kad dođe, nasumce odabere nekoliko računa i usporedi ih s cjenikom. Ako nešto ne odgovara, vi ste krivi, nema “nisam znao”. Ja svojim gostima dam njihov račun za kavu, redovnu cijenu kao i svima – 2 eura. Pa se opet netko nađe žaliti. Svaka njima čast, svaki gost ima pravo ostaviti svoje mišljenje, ali ako smatra da je prevaren, može to prijaviti Državnom inspektoratu, a ne širiti glasine na internetu.

Naglašava i da postoji zakonski propisan mehanizam za sve pritužbe: knjiga žalbe mora biti istaknuta u svakom ugostiteljskom objektu, a pritužbe je moguće podnijeti i elektroničkim putem, na hrvatskom i engleskom jeziku.

– Ako je gost stvarno prevaren, to se može i treba prijaviti. Ali ako je riječ o popustu koji je vlasnik dao stalnom gostu, ne vidim problem. Svaki vlasnik može birati hoće li i kome odobriti popust, ali ne smije varati.

– Porezna uprava zbog toga naplaćuje kazne i do sto tisuća eura. Nismo mi više u društvu kao prije. Danas svaki ugostitelj treba itekako razmisliti hoće li kucati račune i hoće li sve prijavljivati jer kazne više nisu kao nekad. Nije dovoljno imati prijatelja u poreznoj, kad te danas uhvate, u ozbiljnom si problemu – ističe Kovačević.

Iz riječi našeg sugovornika možemo zaključiti da je praksa nepoštenog poslovanja u sadašnjem sustavu visoko rizična. Kazne koje su se nekada mjerile u stotinama eura danas se mjere u desecima tisuća. Ugostiteljima, ako misle dugoročno opstati, ipak je korisnije i sigurnije poštivanje zakona umjesto prečica koje im mogu upropastiti ugled i ostaviti ih bez licence s dugom koji će otplaćivati “pola života”.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...