UVIJEK ISTA PRIČA Sponzori bježe, politika upravlja – što se događa s KK Zadrom?

Dok se KK Zadar priprema za novu sezonu ponovno se otvaraju stara pitanja, politički utjecaj na upravljanje klubom – te prije svega izostanak novih sponzora koji bi mogli stabilizirati Klub. Grad Zadar, koji je većinski vlasnik Kluba, i dalje ima ključnu riječ u svim odlukama – od izbora uprave do kontrole financija.
Ljudi koji odlučuju o sudbini jednog od najtrofejnijih hrvatskih klubova – često dolaze iz političkog, a ne sportskog ili menadžerskog kruga. Naravno, posljedice toga su česta izmjena direktora, nedostatak dugoročnih planova te ovisnost o gradskom proračunu.
Najveći problem jest izostanak velikih sponzora, što se posebno osjeća svakog ljeta – kada treba slagati momčad za natjecanja u ABA ligi i Prvenstvu Hrvatske. Kad smo već kod pojačanja, u tijeku su pregovori s Ivanom Vranešom, a KK Zadar je zainteresiran i za Lovru Runjića. Spominje se i američko krilo Elias King (25 god., 202 cm) – koji je jedan dio prošle sezone igrao u srpskom klubu Metalac iz Valjeva, nakon toga otišao je u izraelski Hapoel Beer Sheva.
U sezoni kada neki klubovi iz regije ostvaruju bogate ugovore s privatnim tvrtkama i ulažu u razvoj momčadi – KK Zadar i dalje ima mizeran budžet (750 tisuća eura, op.a) – koji nije dovoljan za sigurnost tijekom natjecateljske sezone. Mlađi igrači dobivaju priliku uglavnom na 30 razlike – dok je dovođenje kvalitetnih stranaca često nemoguća misija (‘lutrija’, ako Danijel Jusup pogodi, dobro, ako ne, traži nove igrače)
Iako su prošlih sezona ostvareni sjajni rezultati – takvi uspjesi više izgledaju kao rezultat Jusupovog trenerskog kemijanja iz ‘šupljeg u prazno’ – nego nekakve senzacionalno dobre klupske strategije.
Zadar ima sve preduvjete da bude ozbiljan Klub: košarkašku povijest, navijače, dvoranu… No, dokle god Klub ostane u mreži političkih interesa te nastavi funkcionirati od rebalansa do rebalansa te od gradskog proračuna – u tom slučaju teško može privući ozbiljne sponzore. Kada Grad Zadar mora intervenirati da bi se isplatile plaće ili da bi Klub mogao registrirati igrače – jasno je da tu nešto ne funkcionira.
KK Zadar treba znati način na koji će privući sponzore – jer košarka je danas i jedno veliko tržište. Što bi rekli mudraci: ‘novac je na cesti, samo ga treba naći’. Ako, pak, ne znaju pronaći novac, nesposobni su – jer ako to može napraviti klub iz Subotice, Čačka ili Podgorice – može i Zadar.