‘POSTAVLJEN’ PIJAT NA PIJACI Nova gradska scena na tržnici oduševila već prvi dan

Mirisi, okusi i stari đir: Zadar ima svoj street food festival…
Zadarska tržnica od danas više nije samo mjesto za kupnju namirnica – postala je pozornica nove gradske priče koja spaja gastronomiju, lokalnu sredinu, ruralnu i urbanu vibru. Prvim izdanjem manifestacije Pijat na Pijaci, koja će se održavati redovito svake subote izvan turističke sezone, pokrenut je projekt kojim se život vraća u staru jezgru grada, i to kroz okuse, mirise i susrete na otvorenom, uz susjedne štandove pune poljodjelskih proizvoda što čitavom događanju daje dodatnu zanimljivost i čar.
U vremenu od 11 do 17 sati, plato tržnice pretvoren je u živahno okupljalište lokalnih chefova, ugostitelja, OPG-ova i malih proizvođača, čime je Zadar dobio svoju verziju popularnih gastronomskih koncepata poput ljubljanske Otprte kuhne ili zagrebačkog Place Marketa. Ideja je jednostavna – opuštena atmosfera, dobra hrana, lokalni proizvodi i mjesto za đir, gušt i druženja. Manifestacija će se održavati i 25. listopada, 8., 15. i 22. studenoga, a ako se ideja pokaže uspješnom – plan je proširiti je i na predsezonu nakon Adventa .
Organizator manifestacije, zadarski turistički stručnjak Goran Sremec iz agencije Adriatic Eventure DMC, okupio je brojne ugostitelje i proizvođače kako bi zajedno ponudili autentičan zadarski doživljaj. Od sushija iz Shodai kuhinje, preko tapas zalogaja iz Pinčo bara, škampa chefa Tomislava Karamarka, do roštilja koji pripremaju Tabay i Picnic Mingle and Fun, ponuda je raznolika i kreativna. Za one sklone slatkom tu je i desertni kutak Štorije, dok su zaokruženi gastro poticaj naposlijetku upotpunili lokalni vinari i craft pivovara Brewtail. Glazbenu pozadinu šušuru na tržnici osigurao je danas DJ Marko Milin, poznati glazbeni motivator iz Zadra.
Manifestacija je od prvog dana privukla pažnju i građana i gostiju, a dodatnu podršku dala je lokalna vlast, ali i nacionalna – među posjetiteljima su bili predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković, gradonačelnik Šime Erlić i župan Josip Bilaver, osim što su obišli svaki štand i razgovarali s ugostiteljima, obišli su i plato iza palače Cedulin koji se uređuje kao budući prostor za sajmove i koncerte, a koji bi trebao biti spreman do početka Adventa, koncem idućeg mjeseca.
Namjera organizatora je jasna – oživjeti grad i izvan turističkog špica razdoblja, potaknuti kreativnost i razvoj lokalne gastro scene, ali i vratiti Pijaci njezinu staru ulogu – onu središnjeg mjesta susreta i druženja. Pijat na Pijaci tako je podjednako gastro događaj, i platforma za predstavljanje novih ideja i koncepata, kako među profesionalcima, tako i među građanima koji u starom prostoru traže nova iskustva.
Podršku projektu dali su Grad Zadar, Turistička zajednica grada, Tržnice Zadar, brojni ugostitelji i proizvođači. Ovakav format, ističu organizatori, već sada pokazuje potencijal da postane nezaobilazni dio zadarske kulturno-gastronomske ponude – ne samo za turiste, već prije svega za Zadranke i Zadrane svih generacija. Jer Pijaca, poručuju, pripada svima. (PL)