Zadrani će platiti i pogreške Krebel – Kostrenčića!

Nakon što smo poslali novinarski upit na sve mjerodavne adrese u Gradu Zadru još 11. prosinca prošle godine kako bismo ustanovili u kojoj je fazi rješenje nestručnih i ishitrenih rješenja u projektu i njegovoj izradi Trga Petra Zoranića, isti smo dobili tek jučer, dan nakon što je Antena Zadar podigla tužbu protiv Grada Zadra zbog uskrate prava na pristup informacijama, nadležnom Ministarstvu uprave i Agenciji za zaštitu osobnih podataka. U tom čekanju čak je i Državni ured za reviziju otkrio financijske malverzacije na ovom projektu, no mi smo zakonski više od mjesec dana čekali odgovore kako bismo čitateljima pružili konkretne informacije što se događa s “njihovim” projektima odnosno projektima koji se, kao i njihovi popravci i nedostatci financiraju upravo iz džepova poreznih obveznika koji stoga imaju pravo znati što se radi s njihovim novcem te na što isti odlazi.
Trg Petra Zoranića svečano je otvoren neposredno pred prošlogodišnje lokalne izbore te pušten u uporabu bez tehničkog pregleda i uporabne dozvole, odnosno nedovršen. Matko Segarić, zamjenik pročelnika gradskog Upravnog odjela za graditeljstvo ističe kako je “hitno” otvaranje bilo neophodno zbog nadolazeće turističke sezone, no mnogi naši sugrađani vjeruju kako je cijeli događaj imao isključivo moment prikupljanja političkih bodova. Niti dan danas ovaj Trg nema potrebnu uporabnu dozvolu.
– Trg Petra Zoranića je javna površina i izrazito frekventni pješački koridor. Stoga je, čim su završeni fizički radovi na uređenju, odlučeno da se isti preda na korištenje, tim više, što je to bilo pred početak turističke sezone. Radovi na trgu su završeni, a tehnički pregled i uporabna dozvola očekuje se uskoro. Tijekom izvođenja radova pokazala se potreba za izmjenom nekih projektnih rješenja, stoga je bilo potrebno mijenjati lokacijsku dozvolu i potvrdu glavnog projekta. Izmjena lokacijske dozvole je ishođena, a uskoro se očekuje izmjena potvrde glavnog projekta nakon čega će se pristupiti tehničkom pregledu, kazao je Segarić.
Tek par dana po otvaranju Trga “prokleta predizborna” kiša ukazala je na sve nedostatke i propuste u ovom projektu zbog kojeg smo još jednom postali žrtve originalnosti, nestručnosti ili možda najobičnije traljavosti koje po običaju u ovom gradu plaćamo pozamašnim iznosima. Pa čak i kad su navodno dovršeni, nastavljaju se plaćati rješenja nedostataka, reparacije i sl. Zbog buke koja se podigla nakon što je i malo dijete moglo logički zaključiti kako se mokra podna staklena površina kliže, da voda curi pod staklenu površinu kroz otvore na staklima i stvara gljivice i plijesan te kondenzaciju, da se staklo prlja i tada se apsolutno ne vidi ništa ispod njega, Grad je naložio arhitektima ureda Krebel-Kostrenčić da pronađu rješenje nedostataka o svom trošku. No, to još nije učinjeno jer se za kišnih dana još uvijek mora stavljati zaštitna traka kako se naši sugrađani i gosti ne bi ozlijedili, staklo je blatnjavo, a ispod površine se i dalje skuplja kondenzacija. Arhitekti su svojedobno kao rješenje kondenzacije najavili fugiranje staklenih površina kako bi se tim činom spriječio nastanak gljivica i plijesni ispod površine. Dakako, ni dalje nitko nije siguran kako bi nakon toga trebala reagirati površina pod staklom. Ukratko, od svega navedenog još ništa nije riješeno.
– Rješenje protukliznosti stakala dano je u izmjeni glavnog projekta. U tijeku je izrada , ispitivanje i atestiranje probnih uzorka rješenja protukliznosti staklenih površina . Prema danom rješenju , ako rezultati ispitivanja probnih uzoraka budu zadovoljavajući ,( testiranje će se izvršiti tijekom siječnja ) , za protukliznost stakala izvedba istog očekuje se tijekom veljače 2014. godine. Predajom na korištenje Trga Petra Zoranića održavanje partera preuzele su za to nadležne tvrtke “Nasadi“ i “Čistoća“, svaka za svoj djelokrug rada. “Nasadi“ vode računa o zelenilu, a “Čistoća“ o urednosti partera, a ujedno prema svojem planu postavlja i zaštitne trake oko stakla. Odvlaživači su predviđeni projektom i ugrađeni su. Ukoliko nisu ispravni izvođač je dužan, kao i za ostale eventualne nedostatke u garantnom roku, otkloniti nepravilnosti, istaknuo je Segarić.
S obzirom na nove fotografije “mjesta zločina” odvlaživači ili nisu postavljeni ili ne rade, pa se pitamo da li je ovaj Trg možda uklet jer na njemu ne radi ništa kako treba čak niti onda kada se nedostatci navodno rješavaju?! Možda bi pri prelasku ovog Trga sugrađani i turisti umjesto ubacivanja kovanica za sreću trebali tri puta pljunuti protiv uroka, nikad se ne zna, za svaki slučaj zlu ne trebalo.
Projektanti Krebel i Kostrenčić dobili su u svibnju prošle godine zadatak da do 1. lipnja 2013. godine pronađu rješenje za sporno staklo. Navedena rješenja trebala su ostati u okvirima dosadašnjih troškova kako je tada istaknula Ivana Dadić, jedna od glasnogovornika Grada Zadra. No, kako to biva, niti vrijeme, a niti “proračunska kesa” nisu ispoštovani, odnosno netaknuti.
– Za sva projektna rješenja odgovorni su projektanti. Projektom moraju biti osigurani svi bitni zahtjevi za građevinu. Ako se izvrši fugiranje staklenih površina ono mora osigurati između ostalog i da se spriječi pojava gljivica i plijesni. Prema projektantskom rješenju , u tijeku je izrada, ispitivanje i atestiranje probnih uzorka rješenja protukliznosti staklenih površina. Po dobivanju rezultata testiranja ugovoriti će se radovi na izradi protuklizne zaštite te kako će taj podatak biti javan , kao i svi ostali radovi , možete biti obaviješteni o cijeni radova po ugovaranju istih. Sve nedostatke je svakako je potrebno riješiti u što kraćem vremenskom roku i na tome se aktivno radi, zaključio je Segarić, ukoliko aktivnim radom možemo nazvati jednogodišnju agoniju ovog projekta.
Podsjetimo se kako su drvene klupe koje puštaju boju, kamen koji tamni, klizava stakla, turistička sezona i kiša samo neki od bizarnih razloga koji su uređenje ovog Trga pretvorili u zadarsku financijsku noćnu moru koja je umjesto planiranih šest mjeseci trajala dvije godine. Tako je i nalaz Državnog ureda za reviziju otkrio kako su gradske vlasti na cijenu. od predviđenih 8,7 milijuna kuna, odobrile u međuvremenu i dodatne radove vrijedne 1,5 milijuna kuna i pritom prekršile Zakon o javnoj nabavi. U konačnici, projekt za koji je arhitektonski ured Krebel – Kostrenčić dobio iz proračuna, odnosno od naših sugrađana 75.000 kuna, stajao je naše sugrađane oko 10 milijuna kuna, a izvođač je dakako bila tvrtka Duca kao najjeftinija. Nadzorni inžinjer, projektant i arheološki nadzornik odobrili su navedene dodatne radove kao neophodne, iako oni nisu bili dijelom osnovnog projekta. Za njih nije proveden postupak javne nabave, čime se prekršio zakon.