Most Pašman-kopno gradit će Kinezi?; “Ako ne može preko EU fondova, mogu i oni koncesionirati most”

Predstavnici kineske kompanije CRBC, koja gradi Pelješki most, posjetili su Općinu Pašman kako bi se upoznali s mogućnostima izgradnje mosta Pašman – kopno.

Na sastanku održanom u četvrtak, 1. srpnja s načelnikom Krešimirom Ćosićem i njegovim suradnicima, predstavnici CRBC-a informirali su domaćine kako će početkom iduće godine uspješno završiti radove na Pelješkom mostu te da u Hrvatskoj već imaju svu potrebnu opremu i stručnjake koje bi angažirali ako se na lokalnoj i državnoj razini donese odluka o gradnji mosta Pašman – kopno, piše portal Otok Pašman.

Voditelj predstavništva CRBC-a u Hrvatskoj, gospodin Lu Shengwei i glavni inženjer gradnje mosta na Pelješcu, gospodin Wang svojim su domaćinima ponudili suradnju u izradi idejnog projekta mosta, a razgovaralo se i o svim drugim mogućnostima zajedničkog djelovanja kako bi se dugogodišnja želja otočana, njihovih gostiju i prijatelja konačno ostvarila nakon desetljeća pokušaja i upornog lobiranja za realizaciju najznačajnijeg projekta za naš otok.

Nakon što su u društvu predstavnika Općine Pašman brodom obišli predviđene lokacije za gradnju mosta s pašmanske i turanjske strane, predstavnici CRBC-a oduševljeni geografskom pozicijom, čistim morem te turističkim i drugim gospodarskim potencijalima koje bi u budućnosti  donijela povezanost kopna i otoka Pašmana, naglasili su da se most uz stručan i promišljen projekt, koji poštuje ljepotu tog dijela hrvatske obale, može završiti relativno brzo.

Zastupnici CRBC-a su upoznati sa željama Pašmanaca i dok se čeka dovršenje izrade stručne studije o izgradnji mosta koju je potaknula Općina Pašman, a financira Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture Republike Hrvatske, ostaje nam poželjeti kako će se ugodan i obostrano koristan susret na našem otoku pretvoriti u profesionalnu suradnju.

Studija izvodljivosti trebala je analizirati dva idejna rješenja, različita po tipu mosta i širini plovnog područja ispod njega. Kamenito dno i pogodna dubina od 13-14 metara u prosjeku činile bi ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog iako bi bili iste dužine – 2200 metara.

“Ministarstvo financira dvije studije izvedivosti. Prva verzija je 400 milijuna kuna, druga 617 milijuna što su i duplo jeftinije cijene nego što se baratalo do sada, s ciframa od milijardu kuna”, kaže načelnik Općine Pašman Krešo Ćosić za RTL.

Predstavnici kineske tvrtke koja gradi Pelješki most ponudili su suradnju, mogućnost izvedbe, projektiranja. Ako može preko EU fondova, a ako ne, oni mogu i koncesionirati most”, kaže Ćosić.

Mogućnost koncesije bi značila i naplatu cestarine, ali ona bi svakako bila jeftinija od trajekta smatra i načelnik druge otočne općine.

“Prvo i osnovno, donio bi sigurno nove investicije i ulaganja u naš otok..Smanjio bi i trošak izgradnje objekata, kako za domaće stanovništvo kad rade sebi kuće, tako i za nove investitore jer morate biti svjesni da svaka izgradnja na otoku je u startu skuplja 20 do 30 posto zbog prijevoza trajektom”, kaže načelnik Općine Tkon Anđelo Palaškov.


Vijesti Antene Zadar slušajte na 97,2 MHz, te online na 972.fm na svaki puni sat od 8 do 16 sati. Slušajte i Jutarnju kroniku radnim danom u 7 sati. Svakako nas pratite i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Preuzmite naše aplikacije za iOS i Android uređaje, kako bi vam bili još dostupniji u svakom trenutku.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...