Dukić: “Uklonit će se sav inventar koji se nalazi u javnom prostoru bez dozvole”; Korona: “Nitko ne može raditi bez ugovora o zakupu javnih površina”

Obzirom na aktivnosti komunalnih redara proteklog tjedna, na današnjem Kolegiju gradonačelnika aktualna je bila i tema zakupa javnih površina. Naime, u skladu s tim, Grad Zadar je pripremio nacrt novih izmjena i dopuna Odluke o korištenju javnih površina koje sa sobom donose određene promjene.

– Mediji su zabilježili aktivnosti komunalnog redarstva po pitanju uklanjanja ugostiteljskog inventara s javnih površina za koje nije sklopljen ugovor o korištenju. Možda vam je promaklo, ali još prošlog tjedna na isti način uklonjeni su i prvi reklamni panoi, nama znani kao kavaleti. Red u javnom prostoru i pravila za njegovo korištenje moraju se poštivati, svi jednako i bez iznimke. Ovo je tek početak jer će se ukloniti sav inventar koji se nalazi u javnom prostoru bez dozvole. Nije dobro što uopće moramo na ovaj način uvoditi red. Nažalost, u nekim slučajevima drukčije ne ide.

Više od godinu dana radimo u partnerstvu sa strukovnim udruženjima na novim odlukama koje se tiču korištenja javnih površina, buke i radnog vremena, prometa u pješačkim zonama. Što nam to vrijedi ako se ne poštuju i ne provode. Danas ćemo predstaviti i prijedlog izmjene odluke o korištenju javnih površina, a kao najvažniju novost istaknut ću stavljanje moratorija na svako daljnje ugovaranje novih površina na razdoblje od sljedeće dvije godine. Napravit ćemo detaljnu provjeru korištenja postojećih javnih površina te definirati koje treba umanjiti zbog potreba javnog interesa i zaštite stare gradske jezgre. Kroz izmjene Pravilnika idemo i sa povećanjem cijena za zakupnine… Uvodimo i markaciju javnih površine. Obilježit ćemo na terenu na javnoj površini granice svih ugostiteljskih objekata, najavio je danas gradonačelnik Branko Dukić.

Pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom Grada Zadra, Tomislav Korona, pojasnio je o čemu se radi.

– Za vrijeme pandemije i covid krize bili smo vrlo osjetljivi na sve naše zakupce pa tako i zakupce javnih površina gdje smo raznim financijskim mjerama i politikama koje su bile usmjere da svi zakupci javnih površina ostanu na nogama, da nastave poslovati, da prebrode krizu, bili smo im partneri. Partneri smo im i danas i ova Odluka je napravljena radi zaštite interesa građanstva, ali i zaštite naših partnera, naših zakupaca, kazao je uvodno.

Spomenuo je neke od najvažnijih točaka nove Odluke:

– Moratorij će se odnositi na područje MO Poluotok na način da svi oni budući zakupci od 1.1. 2024. do 31.12 2025. neće moći dobiti više zakup javne površine za postavljanje ugostiteljskih stolova i stolica. Druga vrlo važna odluka je ta da će gradonačelnik na postojeće javne površine umanjiti postotak javne površine ako se radi o zaštiti javnog interesa i zaštiti povijesne baštine. Isto tako, svim onim zakupcima koji su trenutno pod ugovorima, dajemo nekakve olakšice u vidu da će im produžiti vrijeme zakupa koje će maksimalno biti tri godine. Dat ćemo im mogućnost da imaju pravo zakupnine na rok do tri godine maksimalno, a taj ćemo ugovor benefitno nagraditi na način da ćemo im, ako dođe do jednokratne uplate, davati određene popuste. Nakon ove Odluke, ako prođe Gradsko vijeće, ići ćemo i na izmjenu Pravilnika o zakupu javne površine, a njime ćemo urediti nove cijene, nove zone i neke druge situacije vezane za javnu površinu.

Korona je zaključio kako ova Odluka nije diskriminatorna jer je nastala promišljeno kao rezultat razgovora Gradske uprave sa svim organizacijama koje predstavljaju zakupce, od HGK, Županijske obrtničke komore i Udruženje obrtnika.

– Svi smo mi partneri i tako smo se odnosili u razgovorima i to je jednostavno volja i zakupaca i naša, zaključio je.

– Svatko može van MO Poluotok ostvariti svoje pravo. Interes javnosti, prometni koridori, pješački koridori su, koliko smo vidjeli, proteklih godina bili ugroženi. Imali smo situaciju požara tu na zgradi kad je samo brzom intervencijom vatrogasne postrojbe, a radilo se o koridoru koji je bio vrlo dostupan za promet vatrogasnih vozila, kad je došlo do gašenja požara. Da se požar dogodio kod Četiri kantuna, u toj situaciji vatrogasci su rekli da ne znaju bi li se tada mogla pružiti ista ta skrb i zaštita imovine. Znači, moramo voditi brigu o interesima  svih građana, a i o povijesnoj baštini koje smo sljednici, naglasio je Korona.

Pročelnik je najavio da se akcije komunalnog redarstva nastavljaju i dalje:

–  Svatko onaj tko nema ugovora, prema njemu će biti postupanje komunalnog redarstava. Imamo tjedna izvješća, nastavljaju se akcije dalje, tu je jednostavno situacija jasna, nitko ne može raditi bez ugovora o zakupu javnih površina i tu gradonačelnik želi ići čistim startom prema svima jer ne možemo se naći u situaciji da oni koji plaćaju zakup da se nalaze u podređenom položaju u odnosu na one koji koriste, a nisu podnijeli zahtjev i nemaju ugovor za korištenje javne površine.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...