Koliko ste puta vidjeli bus u žutoj traci na Tuđmanovoj? Šimunov: “Nećemo preusmjeravati promet, ne želimo maltretirati ljude”

Prije točno godinu dana u promet je službeno puštena rekonstruirana Tuđmanova ulica.

Na jednom od najopterećenijih prometnih pravaca u Zadru dobili smo žutu traku.

Kako bi se smanjile gužve u špicama i spriječilo zagušenje prometa, policija tolerira vožnju po njoj, no traka za prioritetni javni promet namijenjena je u prvom redu prolasku autobusa i hitnih službi.

Brojni stručnjaci tvrde da su žute trake zapravo kontraproduktivne. Često stvaraju dodatne probleme i ne povećavaju, nego smanjuju protočnost prometa.

Žuta traka na Tuđmanovoj nosi oznaku “BUS”.

Svako jutro osobnim automobilom krećemo se od Borika do Relje. Prolazimo Tuđmanovom i na ovoj trasi nikad nismo susreli autobus.

Nazvali smo stoga Edvina Šimunova, direktora Liburnije i upitali ga u kolikoj mjeri je javni prijevoz putnika organiziran preko ovog frekventnog cestovnog pravca.

Žuta traka je zamišljena tako da se automobili kada su gužve maknu da autobus prođe ovuda i zaobiđe gužvu. Sve ovisi o stanju na cesti. Imamo prigradske linije i neke gradske koje su usmjerene prema Maloj pošti, radi bolnice i kolodvora idu s donje strane, ali vraćaju se spomenutom gornjom cestom. Dobro ste primijetili, tuđmanova u potezu od zapada prema istoku, prema kolodvoru od Borika, znatno je manje opterećena autobusnim prometom nego u suprotnom pravcu. Ovdje eventualno prođu neki prigradski autobusi koji su izvan većih špica. Za njih je to dobra stvar, ali nije neophodna, odgovara nam Šimunov.

Prometni stručnjaci napominju kako je neracionalno rezervirati dragocjene prometne trake za autobuse s manjim brojem putnika i samo zbog toga sužavati prometna ‘uska grla’.

Direktora Liburnije zato pitamo postoji li plan da se glavnina javnog gradskog prijevoza u skorijoj budućnosti odvija preko Tuđmanove?

Ne, to nam nije u planu. Svi sadržaji koji ljudi preferiraju su dolje. Prolazi se bliže mostu, tu je Mala pošta. Za par minuta putnici su u gradu. Preko mosta do Polutoka brže stignu nego što autobus dođe na glavni kolodvor. Tako da je ovo iskustveno postavljeno, upravo prilagođeno željama putnika. Nama bi bilo jednostavnije i imali bismo manje troškova da ih ostavimo gore, ali onda maltretiramo ljude. Morali bi presjedati. Napravili smo kompromis kako bi bili što zadovoljniji, zaključuje Šimunov.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...