Tresla se brda, rodio se Moto X

Danas, valjda, niti jedan novi smartfon ne može računati na bilo što osim totalnog tržišnog fijaska ukoliko život ne ugleda na spektakularnoj premijeri, odnosno događaju koje se anticipira pozitivnom anksiozom tjednima, uz nagađanja i “curenje” tračeva o pojedinoj tehničkoj specifikaciji iz dana u dan. Tržište smartfona tim je ritualom – sada već toliko predvidljivim da bi ga, prateći šprancu, mogao rutinski režirati svatko od nas – holivudizirano do te mjere da se danas doista može govoriti o pravim pravcatim blockbusterima i zvijezdama tog miljea.

Tražeći svoj put ka povratku na vrh smartfonske “estrade”, razdoblje ljetnog zatišja iskoristila je Motorola, danas trećeligaš koji je s ljestvice deset najuspješnijih svjetskih proizvođača smartfona ispao valjda još s pojavom prvog iPhonea i Galaxyja S. Za središnji termin sezone kiselih krastavaca, 1. kolovoz, zakazali su svoju spektakularnu premijeru na kojoj su – najavljivalo se – trebali predstaviti revolucionarni smartfon, ne nabrijan tehnički bolesno impresivnim specifikacijama, već prvi mobilni telefon na svijetu koji će biti upravo onakav kakvog korisnici žele.

Jučer je, naizgled uz potporu današnjeg vlasnika Motorolinog sektora za razvoj i proizvodnju mobitela, Googlea, doista i predstavljen Moto X, jednako “hajpan” kao da je riječ o iPhoneu 6, Galaxyju S5 ili HTC-u One II, no rezultat je blago rečeno – mlak.
Moto X zbilja nije specifikacijama nabrijan uređaj: ima 4,7-inčni AMOLED ekran HD rezolucije, dvojezgreni Qualcommov čipset Snapdragon S4 Pro, 10-megapikselnu ClearPixel kameru, 16 ili 32 GB memorije koja se ne može proširiti memorijskim karticama te gotovo u potpunosti čisti Android OS 4.2. I s debljinom od 10,4 mm i masom od 130 grama Moto X se može ubrojiti među prosječne “mid-range” uređaje, čemu doprinosi i baterija kapaciteta 2.200 mAh.

Prvo obećanje je dakle ispunjeno – uređaj nije nabrijan.

Drugo – ono da se radi upravo o onakvom smartfonu kakvog svatko želi – nije!

Motorola se, naime, lukavošću razine predškolskog djeteta, dosjetila kako se, zato što se ukusi razlikuju, zapravo, ne može napraviti smartfon kakvog SVATKO želi, pa je dopustila korisnicima da prije kupnje taj svoj smartfon sami “dizajniraju”. Za sada je tako moguće, putem aplikacije za narudžbu i kreiranje telefona, odabrati boju stražnje maske, prednjeg okvira ekrana (crna ili bijela) te nekih detalja vezanih uz obrub objektiva kamere i upravljačkih dugmića, a omogućeno je i graviranje teksta na poleđini te postavljanje vlastitog wallpapera u softver telefona prije same isporuke. U budućnosti, moći će se birati i materijal kućišta (navodno će biti ponuđeno čak i drvo).

I to sada, kao, znači da ste kupili upravo onakav telefon kakvog želite? Radi toga će sad svi pohrliti za novim smartfonom koji će biti upravo – Moto X?

Da se radi o ljetnoj razbibrizi za portale poput našeg, a ne o ozbiljnom pokušaju povratka Motorole među prvoligaše jasno je i samom Googleu koji i dalje paralelno “fura” svoje Nexuse, također čistokrvne Androide, (koje proizvodi netko drugi) i koji se nije pozabavio oganiziranjem distribucije ovog “revolucionarno” koncipiranog mobitela izvan Amerike. Svaki pojedini naručeni Moto X se, naime, sklapa prema željama u tvornici u Texasu, te za četiri dana stiže na vrata kupcu, preko kanala jednog od pet najvećih američkih mobilnih operatera.

Kada bi ovaj telefon kojeg “želi svatko” doista i mogao stići do svakoga, kao što to nedugo nakon najave uspijeva novom iPhoneu ili Galaxyjima, a ne samo do Amera, spektakl oko njegove objave bi imalo koliko-toliko smisla raditi. Ovako, Motorola je zatresla proteklih tjedana brda, a rodio se miš, jedan posve maleni, kojeg će i prije no što stigne do prvih kupaca pregaziti slonovi poput Galaxy Notea III, iPhonea 5S, Xperije Honami, Optimusa G2 i ostalih članova nadolazećeg krda…

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...